Newsy z demosceny NES/Famicom
*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #90 dnia: Kwietnia 16, 2020, 22:17:48 »
W demko gra się bardzo fajnie. Mam bardzo pozytywne odczucia. Właśnie gram i na bieżąco będę wrzucał tutaj swoje podpowiedzi (testuję):

- Skok z łańcucha: po naciśnięciu jednocześnie strzałki w bok i skoku postać spada. Trzeba przycisnąć najpierw skok, później strzałkę. Byłoby bardziej intuicyjnie gdyby bohater również reagował na równoczesne naciśnięcie przycisków.

- Mógłby tez sam łapać się łańcucha,  bez konieczności przyciskania strzałki w górę (ale tak jak jest, też jest dobrze, kwestia przyzwyczajenia).

- Broń, którą rzucamy w przeciwników mogłaby się szybciej ładować, bo gdy np. spadnie na planszę niżej, to troszkę długo trzeba czekać aż pojawi się możliwość rzutu.

- Jest możliwość zginięcia w takim miejscu, że każde odrodzenie postaci powoduje spadnięcie w miejsce, gdzie znów ginie bez możliwości ucieczki.

- Gdy wejdzie się na ruchomą platformę, nie zabiera ona postaci, trzeba cisnąć strzałkę w kierunku jej ruchu, by nie spaść .

- Brakuje możliwości pływania,  gdy wpadniesz do wody to już nie wyjdziesz górą.

- Bardzo podoba mi się zastosowanie mapy oraz funkcji load, natomiast po skorzystaniu z tej funkcji zawodnik mógłby zaczynać na planszy, na której zginął.

To tak na szybko. sdm generalnie gra ma bardzo duży potencjał i grywalność. Fajnie sie gra. Znam wiele licencjonowanych produkcji, które po 2 minutach wyłączam, bo nie da sie grać. A tutaj prosze, polski homebrew, ktory mozna ogrywać długimi godzinami i gra się przyjemnie. Doszlifujesz ją, dorobisz tło fabularne i będzie polska super produkcja na długie zimowe wieczory ;) Czekam na betę do testów, a na razie zajmę się ogrywaniem demka.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 16, 2020, 22:57:44 wysłana przez lubone »

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #91 dnia: Kwietnia 17, 2020, 09:04:57 »
Co do drabin/roslin/lancucha to bylo tak jak mowisz, ale zrezygnowalem bo zwracano mi uwage
wlasnie aby to zlikwidowac. W starym demo jest ta metoda, mozesz sprawdzic.

https://dl.dropboxusercontent.com/s/ivyzg7r3a3i4ofx/platform_maze_game_old.nes

O trudnosci skoku i opadaniu z drabinki wlasnie to bylo tez celem. Bylo zbyt latwo.
Przejscie po takich wiszacych lancuchach bylo zerowym wyzwaniem, a tak jest pewna dodatkowa
mechanika trudnosci (wzorowana na przeskakiwaniu z liny na liny z tomb raidera 4 - bylo trudne
ale ja sie jaralem tym, bo bylo wyzwanie). Jak chwile sie pocwiczy naprawde nie bedzie problemu.

Co do broni - mozna to zmienic, ale ten fakt jest celowy. Oczywiescie nie tlumacze sie w stylu
"It's not a bug, it's a feature", ale to jest akurat prawda :) Pilka ma licznik lotu, jak wyleci
poza ekran ona wirtualnie leci dalej - chcialem zasymulowac wlasnie czas wypadniecia poza ekran.
Ale juz wczesniej myslalem aby skrocic ten czas.

Co do zginiecia w miejscu odrodzenia to zwyczajnie bledy jakie opisalem wczesniej w postach
czyli projekt demo poziomow nieprzemyslany i niepotestowany dokladnie. Projektujac mapki bede
na to zwracal uwage bo juz kiedys w Jet Set Willy byly takie miejsca gdzie spadajac z ekranu nizej
ginelismy, to po respawn upadalismy na przeciwnika/kolce ginac w petli. Wiec to jest pulapka czesta
w takich grach.

Co do ruchomej platformy tez pisalem posty wczesniej, ze te demo ma stary kod platformy,
a w nowym juz gracz jedzie na niej automatycznie. Niestety nie upublicznie dema, bo ma juz caly swiat
otwarty i nie chce mi sie teraz zamykac mapek dla dema.

Co do plywania niestety nie bedzie, bo wtedy podwodne mapki straca sens bo bedzie mozna wszedzie
podplynac/wyplynac. Ale kiedys myslalem o tym tez ;)

Mozna zaczac od odstatniego miejsca po load, to nie problem. Zwyczajnie na czas dema tego nie ma.
Druga sprawa chcialbym wlasnie start od srodka swiata, bo jak zginiemy gdzies na dole w rogu
w trudnym miejscu to taki load zrobi nam jakby reset. Po zebraniu wszystkiego na takiej mapce
mozna zwyczajnie cisnac reset, load i bez potrzeby szorowania przez polowe mapek wrocic na
srodek :)

Nie wiem czy zauwazyles, ale mapka ma znaczniki. Sa dwa: Jeden ptaszek oznacza zebrane wszystkie monety
a ptaszek + w rogu gwiazdka to zebranie takze krysztalu/szafir/diament.

Ja uwielbiam gry ala Jet Set, Montezuma - brakuje mi takich.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 17, 2020, 09:12:07 wysłana przez sdm »

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #92 dnia: Kwietnia 17, 2020, 14:32:03 »
Dzięki, myślę że jak grę ukończys ze wszystkimi swoimi założeniami, to może stać się popularna i to nie tylko w naszym kraju, ale i za granicą, gdzie scena homebrew jest bardziej rozbudowana. Namieszasz chłopie ;) I fajnie, że trzymasz się w tym wszystkim swojego planu na grę i założeń. Planowana historia tez bardzo przypadła mi do gustu, ponieważ wzorowana jest na histori naukowca, archeologa  poszukiwacza skarbów. Łatwo bedzie mi utożsamiać sie z bohaterem gry, bo sam na codzień pracuję w nauce i wiem jaki to trudny kawałek chleba. Naszym codziennym zajęciem jest szukanie odpowiedzi na pytania, na które jeszcze nie ma odpowiedzi... Moja robota wpływa na zainteresowania, stad także dążenie do znalezienia odpowiedzi na pytanie dotyczące pochodzenia MT-777DX... Pewnie stracę na tym wszystkie nerwy :D Chętnie też piszę się na testy Twoich produkcji... po prostu lubię taką robotę ;) Także jak coś, to śmiało pisz.

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1412
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #93 dnia: Kwietnia 18, 2020, 23:02:27 »
Fajna invitka powstała na tegoroczne Revision, które z uwagi na globalną sytuację odbywało się zdalnie.


Sprawa jest o tyle ciekawa, że w trakcie oglądania po naciśnięciu START możemy sami sterować stateczkiem (z Galagi) i strzelać do wirusów 8)

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #94 dnia: Kwietnia 19, 2020, 10:10:26 »
Ale zarypiste logo na początku, podoba się.

#Lubone:
To raczej niszowa gra homebrew, nie zauważyłem większego zaintersowania. Ale jeszcze sporo pracy, może jak projekt się rozwinie zainteresowanie wzrośnie ;)

Chyba też czas wrócić do zaczętego w 2018 kodu Jet Set Willy, które już miało spory update na wiosne 2019:

https://dl.dropboxusercontent.com/s/uxahrnt05bduwh0/jetnes.nes

Może zacznę w końcu projektować poziomy.
Kod jest na dosyć zaawansowanym poziomie, z tego co widzę nie dodałem jedynie zegara, ekranu startowego, a tak zdecydowana część mechaniki gotowa (jedynie projektować mapki). Nie jest to klon 1:1 bo nie udało mi się skopiować oryginalnych rozwiązań związanych z kolizją elementów tła.

Dwa stare dema gier:

JALG - naszym zadaniem zebranie jak najwiecej serc na ekranie i unikanie przeciwnikow, ktorzy kradna serca.
https://dl.dropboxusercontent.com/s/rszgrqp8i1vrwid/jalg_demo.nes

Chubby's Mazes - podobnie jak wyzej,  tylko trzeba zebrac grzybki unikajac przeciwnikow i wejsc wyzej.
https://dl.dropboxusercontent.com/s/6xferreopxcunfr/simple_demo.nes


.


Na koniec lekka modyfikacja prawie 2 letniego juz kodu prostej strzelanki w pionie:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/4copj9flw8pimqz/ShootEmUp2.nes
« Ostatnia zmiana: Grudnia 07, 2020, 11:15:47 wysłana przez sdm »

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #95 dnia: Czerwca 23, 2020, 21:34:13 »
Nowy filmik z Sam's Journey:


*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #96 dnia: Sierpnia 13, 2020, 20:07:45 »

*

Offline Preki

  • **
  • 431
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #97 dnia: Sierpnia 13, 2020, 20:32:37 »
IMHO lepiej by to wyglądało z grafikami z Warpmana :D

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #98 dnia: Września 23, 2020, 12:54:27 »

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1412
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #99 dnia: Listopada 05, 2020, 19:58:12 »
My tu gadu-gadu, a tam wjechało tegoroczne NESmakerowe Byte-Off - oto wyniki >> https://itch.io/jam/nesmaker-byte-off-2020/results
A tutaj paczuszka ze wszystkimi grami do pobrania >> http://mwk1.vot.pl/contrabanda/stuff/NESmaker_Byte-Off_2020_Paczka.rar
 - zostawiłem jedynie instrukcję do gry The Drunk Time Traveler's Fiancée ponieważ jest zajebista, coś dla miłośników piva... czyli Contrabandytów 8)

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1412
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #100 dnia: Listopada 12, 2020, 21:18:09 »
News z września, ale sprawa dość istotna. Chłop o ksywie FG Software / Vectrex28 popchnął dalej temat związany z raycastingiem, czyli w skrócie 3D na NES. Ktoś mógłby powiedzieć, no dobra, ale dalej chodzi to jak ślimak - EJ EJ SŁUCHAJ! OK, ale weź pod uwagę jak to w chwili obecnej wygląda, grafika, draw dystans i normalne tekstury, A NIE jakieś rzygowiny, powolutku a wszystko się uda  8)

Plik w załączniku.

*

Offline Mcin

  • ***
  • 815
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #101 dnia: Listopada 15, 2020, 17:35:10 »
Są ludzie, którzy potrafią takie cuda odjebać, ze czujesz się przy nich głupi i nic z tym nie zrobisz...

*

Offline daf

  • *****
  • 1743
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #102 dnia: Listopada 25, 2020, 13:55:00 »
Ciekawy projekt, jest moc! "Nalleland".

http://forums.nesdev.com/viewtopic.php?f=22&t=18594

Projekt przez ten czas trochę ewoluował, do pobrania jest już dużo bardziej dopracowana wersja, a sama gra jest wydłużona o ponad połowę. Jest momentami bardzo trudno - na tyle, że zręcznościowe elementy gry spowodowały u mnie ból palców. Nie wiem, czy to zaleta. Mimo wszystko, grało się w to bardzo przyjemnie i udało się złapać wszystkie 9 diamentów. Do wyboru mamy kilka utrudnień/ułatwień w opcjach "modes" - fajna sprawa.
Będę w dalszym ciągu śledził ten projekt.

https://nallebeorn.itch.io/nalleland

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #103 dnia: Grudnia 11, 2020, 14:21:18 »
« Ostatnia zmiana: Grudnia 12, 2020, 16:30:20 wysłana przez MWK »

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1412
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #104 dnia: Grudnia 12, 2020, 16:36:01 »
HAHA! Tape Worm! Chyba ktoś za dużo mahjongi spalił, że popełnił aż tak bezpośrednią interpretację słowa tasiemiec, ale szanuję 8)

Ciekawy jest ten pierwszy pattern muzyczki w grze - czy ten dżingiel nie przypomina Wam trochę początku utworu "Siudym - Czy Tego Chcesz.mp3" z albumu "No Toć Jo [1998]"?


P.S.:: Dodałem tam plik do pobrania bezpośrednio z załącznika.