Newsy z demosceny NES/Famicom
*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1317
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #60 dnia: Stycznia 25, 2020, 17:42:51 »
Sam's Journey / Knights of Bytes


W 2017 gra oryginalnie powstała na C64, natomiast od zeszłego roku chłopy pracują nad wersją dla NES.

https://www.knightsofbytes.games/samsjourney

*

Offline Krisuroku

  • *
  • 492
  • くりすろく
    • Krisuroku Twitch
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #61 dnia: Stycznia 25, 2020, 22:44:21 »
Kozak :)
Nie w tym roku! XD

*

Offline Mcin

  • ***
  • 670
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #62 dnia: Stycznia 26, 2020, 00:22:05 »
Muzyka Bardzo Codemastersowa, bym powiedział.

Grał ktoś w Micro Mages? z tego, co rozumiem, to gra bawi najbardziej w multiplayer? Próbowałem się dokopać, czy poza 4 score obsługuje Japoński wariant kontrolera na 4 pady, ale na druga stronę wyników wyszukiwania już nie wchodziłem.

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1317
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #63 dnia: Stycznia 26, 2020, 18:37:42 »
Owszem. Jak masz HORI to możesz grać w 4 osoby na Famicomie.

W Micro Mages grałem na wakacjach z dwoma kumplami. Gra jest zajebista i najciekawsze to to, że nawet jak któryś z kolegów zginie, to nie przestaje brać udziału w zabawie, ponieważ zamienia się w ducha i może nadal odrobinę pomagać (unieruchamiając niektórych przeciwników na momencik), podczas gdy pozostali gracze (żyjący) po odnalezieniu odpowiedniego przedmiotu mogą go wskrzesić.


*

Offline sdm

  • **
  • 153
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #64 dnia: Stycznia 27, 2020, 10:53:31 »
Sam's Journey wyglada jak na amidze. Kosmos.  :o

Plush in a Twisted World. Gra powstala na bazie starszego demo, w ktorym bawilem sie kodem przeciwnikow majacych nieco wiecej IQ niz pilka odbijana przez dwie osoby.  Oczywiscie wzorowane na zajebistym zachowaniu sie przeciwnikow z Gimmicka.

Unikając przeciwników musimy zebrać wszystkie monety na ekranie. Dodatkowo pojawiają się przedmioty dodające punkty. Zebranie serca gdy mamy już jakieś stracone zostają dodane do istniejących, natomiast gdy mamy pełen komplet zdrowia, zebrane serce daje dodatkowe punkty. W grze jest czas, po którym pojawia się krzyż goniący nas po ekranie. Jest 5 poziomów obecnie. Gra jest w sporym stopniu gotowa jesli chodzi o silnik, jednak dodane może być sporo (wiele juz jest, ale nie sa jeszcze pokazane).



Plik ROM (UNROM-128)
https://dl.dropboxusercontent.com/s/87ynyypfjqqty5k/jumping_monsters_demo_3.nes
« Ostatnia zmiana: Stycznia 27, 2020, 10:58:14 wysłana przez sdm »

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1317
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #65 dnia: Stycznia 28, 2020, 23:23:25 »
No Panie Siudym szacun, bardzo zacna gra, świetna grafika, konstrukcja etapów, ładne przejścia i przerywniki pomiędzy, stopniowanie trudności (oprócz ostatniej planszy), no i to "ai" przeciwników miodzio 8)

Ta muzyka męczy ucho niemiłosiernie, ale ja wiem, że robocza i nie o nią tutaj chodzi. Jedyne nad czym bym jeszcze popracował to te skoki, niby OK, ale sprawiają wrażenie takich nieułożonych, nie wiem jak to opisać, takich "szpiczastych", że niby wiem jak działa jednak nigdy nie mam pewności gdzie wyląduje. A jak wpadniesz do wody to nie giniesz od razu tylko tracisz po kolei serduszka, to okrutne! HAHA! Zamiast tego krzyża daj gwiazdę dawida albo bakłażana z Adventure Island.

Życzę Ci abyś dokończył i dopieścił ten tytuł. Znajdź kogoś, kto pomoże Ci z etapami jak sam nie dajesz rady. Popytaj kto mógłby Ci narysować stronę tytułową / zakończenie itp. No i zaproponuj aby ktoś napisał porządną muzykę. Jak będzie to wszystko w komplecie to jak dla mnie sztos (zaraz po Micro Knight ;-)

*

Offline sdm

  • **
  • 153
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #66 dnia: Stycznia 29, 2020, 08:01:32 »
Design poziomow to niestety najgorsza praca. Ale w przypadku gier jedno-ekranowych jest wygodnie, wiec da sie o ogarnac. To i tak bedzie pikuś w porownaniu do zaprojektowania tej gry:

Jeszcze bez nazwy, zbieractwo, skakanie, sekrety itd :) Aha bohater nie bedzie miec miecza, uzylem z innej gry grafike i jeszcze nie zrobilem mu plecow jak schodzi po drabinkach ;)





ROM w opisie filmu:

« Ostatnia zmiana: Marca 11, 2020, 12:42:38 wysłana przez sdm »

*

Offline daf

  • *****
  • 1608
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #67 dnia: Stycznia 29, 2020, 09:45:20 »
Fajny projekt ten PiTW. W zasadzie dokładnie tak jak pisał MWK - bardzo miła grafika (nie wiem czemu, ale kojarzy mi się mocno z Nalleland, mimo że tam są kąty proste, a tu dużo linii 45°), super że są przejścia między etapami (i do tego fajnie wykonane - zanikanie levelu oraz te plansze ze scorem gdy gonią cię przeciwnicy - miazga) i całkiem wymagające AI oponentów. Skoki rzeczywiście trochę nieintuicyjne - dziwna parabola i zmiana prędkości przy skakaniu, ale dzięki temu można przynajmniej uciec od przeciwnika, gdy ten "pokrywa się" z nami. Tytuł do dopracowania i będzie z tego naprawdę solidna mini-gra. Jeżeli będziesz chciał pomocnej ręki przy titlescreenie, itp. - pisz.

*

Offline sdm

  • **
  • 153
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #68 dnia: Stycznia 29, 2020, 10:38:20 »
No skakanie specjalnie tak wykonalem, kwestia sie przyzwyczaic pewnie ;) To taka zasada skoku zajaca, pchly czy pasikonika - pierwsza faza szybkie wybicie. Dodatkowo dziala jako przyspieszanie gdy goni nas przeciwnik.

W grze jest juz kod platform, na ktore takze enemy wskakuje, wiec kilka ciekawych rzeczy bedzie. Ale na razie stoje z pomyslem, wiec stoi gra. Moze muzyke zaczne robic nowa.

Demko platformowka obecnie 0.15b wersja - ale nie sprawdzana na konsoli. Jak by ktos odpalal to niech da znac jak zonki jakies wylapie (pomijam mozliwosc wyjscia poza mapki testowe - tam dzieja sie dziwne rzeczy ;) )

https://dl.dropboxusercontent.com/s/hjzjs9tgn76s0og/platform_maze_game_test.nes

Ciekawi mnie czy zadziala na KrzysioCart.

Gra bedzie miec tez etapy na "dworze", ale zanim ogarnie sie grafike drzew itd to jeszcze sporo wody w wisle przeplynie. Obecnie jak ktos wylezie poza ekran moze znajdzie takie miejsce ;)

« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2020, 16:09:30 wysłana przez sdm »

*

Offline Mcin

  • ***
  • 670
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #69 dnia: Stycznia 29, 2020, 20:39:06 »
Design poziomow to niestety najgorsza praca.

No i to trochę martwi. Demko jest bardzo fajne, a cała rzesza potencjalnych użytkowników końcowych wiele straci, jeżeli skończy się na braku weny na projekt lokacji.

zanikanie levelu oraz te plansze ze scorem gdy gonią cię przeciwnicy - miazga) i całkiem wymagające AI oponentów.
No Panie Siudym szacun, bardzo zacna gra, świetna grafika, konstrukcja etapów, ładne przejścia i przerywniki pomiędzy, stopniowanie trudności (oprócz ostatniej planszy), no i to "ai" przeciwników miodzio 8)
Tak jak pisałem gdzie insiej - AI to chyba najfajniejszy element tej produkcji.

I tak jak pisałem gdzie indziej, przydała by Ci się jakaś stronka z Twoimi dziełami. Niech to będzie gotowiec na wix czy wordpress, alebo nawet zamknięty temat na forum, byleby mieć jakiś punkt zaczepienia, gdzie wszystkie dzieła Twe są skomasowane.

Nowe niezatytułowane demo zuważalnie mniej mi leży - tutaj to dopiero mechanika skoku jest dziwna, a muzyka nieznośna! Doprawdy nie wiem, co im w tym Pluszu przeszkadza... Do konkretów jeszcze dorzucę, że miałem wrażenie drobnego spowolnienia gry podczas rzucania tą "piłeczką". Ale, żeby nie narzekać - demo to demo, będę śledził rozwój.

*

Offline sdm

  • **
  • 153
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #70 dnia: Stycznia 30, 2020, 09:43:47 »
A wiesz co? Ja tez wczesniej w pewnej sytuacji zauwazylem spowolnienie, ale myslalem, ze mi emulator chrupie (zmienilem winde na 10 i mam jakies dziwne dropy). Teraz jak sprawdzilem faktycznie jest blad, ale tylko w chwili, gdy kilka strzalow leci na przeciwnika i wykonuje sie kolejny strzal znowu w niego. W chwili kolizji nie zerowalem pewnego licznika i kazda kolizja z nim i ponowne wystrzelenie traktowane bylo jak jeden "lot" pocisku.

Zrobilem porownanie i teraz widac roznice. Stajemy tu i strzelamy w przeciwnika:



https://dl.dropboxusercontent.com/s/rxkuih02ymsgtr5/demo_nofix.nes
https://dl.dropboxusercontent.com/s/x6v9dw1ap1t1yr0/demo_fix.nes

Demko bez fix i z poprawka.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Pojawilo sie demo ciekawej gry zrobionej w NESMAKER - Mark of the Beast.

ROM: http://www.nesmakers.com/viewtopic.php?f=52&t=4505

« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2020, 11:18:33 wysłana przez sdm »

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1317
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #71 dnia: Stycznia 31, 2020, 23:35:17 »
Siudym, szanuje za te myche z Lickle  8)

*

Offline daf

  • *****
  • 1608
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #72 dnia: Lutego 14, 2020, 13:10:48 »
Siudym, szanuje za te myche z Lickle
Haha, jo! Skaczą mynie.

Ciekawie to wygląda, sdm, jedna z bardziej dopracowanych Twoich produkcji.

*

Offline sdm

  • **
  • 153
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #73 dnia: Marca 02, 2020, 14:17:23 »
Nin Nin - kolejna gra od The Mojon Twins.

https://forums.nesdev.com/download/file.php?id=17095



« Ostatnia zmiana: Marca 03, 2020, 12:50:40 wysłana przez sdm »

*

Offline Mcin

  • ***
  • 670
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #74 dnia: Marca 02, 2020, 18:37:36 »
Chłopaki mają przemiał :D