Newsy z demosceny NES/Famicom
*

Offline żur0

  • Administrator
  • *****
  • 941
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #75 dnia: Marca 25, 2020, 16:33:24 »
Trophy kolejny większy tytuł przed nami:


Gra wygląda pieniężnie i potężnie, ma coś co maniacy lubią najbardziej czyli aż 9 leveli i ciekawych, "dużych" bossów.
Schemat taki sam: Kickstarter, zebrany na dzień dzisiejszy w wysokości razy 4 i pół, a pozostało 12 dni. 

Sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć, ale jeśli te wszystkie zapowiedzi tych wygrubaszonych tytułów się sprawdzą, to może być rok, w którym się poczujemy jak 91-93 z kilkoma tytułami, które mogą zmienić percepcję wyciśnięcia soków z naszej konsoli. Zobaczymy!

Tu jeszcze demonstracja na PAX2020:


Co myślicie?


*

Offline Krisuroku

  • *
  • 500
  • くりすろく
    • Krisuroku Twitch
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #76 dnia: Marca 25, 2020, 17:11:12 »
Kurcze, może być fajna ta giera. Niby taka trochę megamanowa, choć postać bardziej mi przypomina jakiegoś Iron Mana :P
Nie w tym roku! XD

*

Offline Mcin

  • ***
  • 672
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #77 dnia: Marca 25, 2020, 19:14:58 »
Z jednej strony źle nie wygląda, z drugiej... jakby mi ktoś to pokazał bez opisu, powiedziałbym że fajny hack do Megamana. Stylistyka i podstawy mechaniki niemal identyczne.

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1326
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #78 dnia: Marca 25, 2020, 22:49:10 »
Fajna gra. Podobieństwa do Megamana są w tym wypadku oczywiste.
Z tego co wyczytałem, to chłopy w ogóle nie testowali tej gry na Famicomie i nie planują wydania w takim formacie.
Jeżeli będzie do nabycia po kickstarterze jako plik .nes to te 10 dolarów mogę dać.

*

Offline sdm

  • **
  • 159
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #79 dnia: Kwietnia 14, 2020, 14:20:01 »
Projekt poziomów gotowy (mapa gry to 128 ekranów).
Oczywiście trzeba to jeszcze skalibrować aby miało sens, dodać przeciwników, detale.. itd itd.
Sytuacja związana z koroną uziemiła mnie w domu, więc temat ruszył... Jeszcze masa roboty, ale przynajmniej mam szkielet.



« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2020, 20:31:04 wysłana przez sdm »

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #80 dnia: Kwietnia 15, 2020, 09:14:38 »
Witam sdm, gra wygląda bardzo obiecująco. Gratuluję ukończenia mapy i oczywiście jak reszta czekam na wersję ostateczną. Gra przypomina mi połączenie Spelunkera z Battlekidem z delikatną nutką klimatu fantasy, czyli połączenie klasyki z nowoczesnością. Ta gra, oczywiście na 100% ukończona, ma szansę odnieść sukces wśród polskiej społeczności retro. Po Twoich aktualizacjach odnośnie projektu widać ile czasu i pracy potrzeba na wykonanie takiej gry, dlatego myślę że warto pomyśleć o tym, by projekt zwrócił się w postaci złotówek na przyszłe projekty... Postęp potrzebuje inwestycji ;) Oczywiście, żeby mnie teraz retro społeczność nie pożarła na śniadanie, bo dostęp do darmowych produkcji jest opcją idealną,  wytłumaczę o co mi chodzi. Na pewno sprzedaż fizycznych nośników z grą wśród "nas" pewnie nie spotkałaby się z dużym odzewem, jest nas po prostu za mało, a konkurencja wśród gier homebrew coraz większa... Najlepiej udostępnić dedykowaną Twoim produkcjom stronę internetową z romem w wersji cyfrowej. Jednak jak wycenić grę... Ty wiesz ile pracy włożyłeś i ile jest warta. Jednak nie dla każdego taki produkt domowej roboty będzie wart wydania np. 50 zł. Dlatego proponuję tutaj fajne rozwiązanie jakie zastosował np. wydawca gry "Proto Dere". Podczas pobierania gry nabywca sam wycenia wartość, za ile chce nabyć produkt. Mógłbyś dla przykładu zastosować na stronie, w sekcji download, coś z jajem. Jak np. przycisk "Piwko dla Twórcy" z wyborem ile piw przed pobraniem kupujesz. Cena piwka powiedzmy: 2,50 zł ;) Byłoby to fajne uhonorowanie włożonej w projekt pracy, a nabywca płacąc za produkt, wiedziałby ze to 100% ukończona produkcja, która jest w sprzedaży. Tak więc, sdm, ja czekam na produkt ukończony, a oczywiście w momencie gdy znajdzie się na moim flashcarcie, wysyłam do ciebie piwny pakiecik :) Pozdrawiam i trzymam kciuki!
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2020, 10:53:59 wysłana przez lubone »

*

Offline Krisuroku

  • *
  • 500
  • くりすろく
    • Krisuroku Twitch
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #81 dnia: Kwietnia 15, 2020, 12:59:16 »
Projekt poziomów gotowy (mapa gry to 128 ekranów).
Oczywiście trzeba to jeszcze skalibrować aby miało sens, dodać przeciwników, detale.. itd itd.
Sytuacja związana z koroną uziemiła mnie w domu, więc temat ruszył... Jeszcze masa roboty, ale przynajmniej mam szkielet.
Wygląda obłędnie! Ale będzie grane! :)
Nie w tym roku! XD

*

Offline sdm

  • **
  • 159
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #82 dnia: Kwietnia 15, 2020, 17:38:49 »
Nigdy nie myslalem aby brac za te gry jakakolwiek kase, ale kto wie jak wyjdzie finalnie naprawde spoko, to moze bedzie na zasadzie "co łaska" ;)

Projekt gry juz mialem w glowie ponad od 3 lat, ale moje zdolnosci byly za male aby osiagnac to co bym chcial. Gdy tylko udalo sie zrobic pierwszy silnik juz wiedzialem, ze mam drzwi otwarte.  Sporo czasu wszystko stalo w miejscu bo nie mialem pomyslu na styl graficzny, ale teraz chyba jest tak jak chcialem.  Jeszcze sporo roboty, ale jak ogarne poziomy to bedzie jedynie kosmetyka ;)

Na 100% bedzie publiczna beta, bo to spora mapa nie ogarnie sie testow samemu.

*

Offline Mcin

  • ***
  • 672
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #83 dnia: Kwietnia 15, 2020, 19:06:45 »
Tylko proszę cię, nie nasadzaj się na poziom trudności "co do klatki" jak w Micro Knight. Lubię trudne gry, jak i chyba większość fanów 8-bitowców, ale mając tak rozbudowaną produkcję przechodzenie wszystkiego od zera po jednym zetknięciu się z przeciwnikiem to nie będzie wyzwanie, a frustracja. A tutaj, jak masz porządną bazę, może się udać kawał niezłego platformiaka :)

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #84 dnia: Kwietnia 15, 2020, 20:20:39 »
Styl graficzny gry jest na bardzo przyzwoitym poziomie, podoba mi się. Lubie gry z klimatem, cegiełki, pajęczyny w narożnikach, las w tle, czaszki... To wszystko buduje fajny klimat gry. Miło będzie to ogrywać.

I bardzo chętnie wezmę udział w testowaniu bety, z góry zgłaszam się na ochotnika :)

Odnośnie poziomu trudności, to może da się wprowadzić opcję wyboru difficulty: easy / medium / hard? Aczkolwiek po tym co już widziałem wydaje mi się, że poziom trudności jest dość wyważony.

*

Online daf

  • *****
  • 1625
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #85 dnia: Kwietnia 16, 2020, 08:08:00 »
Jakby coś, to jestem chętny na beta-testing. Ciekawy jestem, jak tam z grywalnością - czy gra wciągnie, czy zniechęci po kilku minutach. Kawał dobrej roboty już za Tobą, bardzo bym się cieszył, jakby udało Ci się skończyć wszystko po Twojej myśli.

Bardzo fajnie, że nie szczędziłeś gry w graficzne detale, ale to u Ciebie norma. Dobre te pajęczyny, ten bąbelek pod wodą, w ogóle sama woda i np. łańcuch w niej zamoczony. Graficznie - naprawdę pierwsza klasa. Muzyczki będziesz pisał sam? Może odezwiesz się do kogoś z forum (Robi?), żeby pomógł Ci z nimi?
Jakbyś potrzebował jakichś grafik na titlescreen, cut-scenki (nie wiem, czy planujesz?), itp., to możesz śmiało pisać do mnie. Chyba, że planujesz sam sobie dokończyć własne dzieło. :)

*

Offline sdm

  • **
  • 159
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #86 dnia: Kwietnia 16, 2020, 09:44:42 »
Muzyka jest z innej gry (tymczasowo z Micro Knight - Revenge of the Four Skulls). Na chwile obecna jeszcze nie ruszałem tematu. Gameplay to klasyczne rozwiązania ala Montezuma, Jet Set Willy, Rick itd. Mozna ograc wczesne demo:

https://dl.dropboxusercontent.com/s/hjzjs9tgn76s0og/platform_maze_game_test.nes

Demko ma pare problemow, ktorych juz nie ma w nowszym kodzie (bledy pewne oraz platforma porusza sie razem z graczem).

Ekran startowy też dalszy plan, bo nawet nazwy nie mam ;) Chociaż jest pewna idea aby powiązać nazwę z tym Panem:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kazimierz_Micha%C5%82owski

Np, "Kazik the Tomb Hunter" , "Kazik the Temple Hunter" :)

Jeszcze chce lekko zmodyfikować bohatera, może czapka dojdzie itp.

« Ostatnia zmiana: Kwietnia 16, 2020, 09:54:11 wysłana przez sdm »

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #87 dnia: Kwietnia 16, 2020, 15:33:43 »
Ciekawy człowiek, bardzo fajnie ze gra bazować będzie na prawdziwej historii. Taki polski Indiana Jones.  Jednak patrząc przez pryzmat materiałów, ktore zamieściłeś Twoja gra podoba mi się bardziej od nesowych adaptacji Indiany Jonesa, które były po prostu słabe... A to zdjęcie Pana Profesora mogłoby być fajną bazą pod tytułowy screen. Tytuł Kazik, podoba mi się! Pewnie też przez słabość do pewnej kultowej polskiej kapeli ;) Wpada w ucho  :D

*

Online daf

  • *****
  • 1625
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #88 dnia: Kwietnia 16, 2020, 20:10:54 »
Parę uwag na szybko:
- możliwość "krótkiego" skoku - obecnie, gdy nawet lekko muśniemy przycisk skoku, postać skacze zawsze w ten sam sposób. Ten sam okres czasu w powietrzu i ta sama wysokość. Jeżeli dasz radę, daj opcję że skaczesz na tyle wysoko, na ile trzymasz przycisk skoku - oczywiście z górną granicą. Żeby długo nie owijać w bawełnę - Rockman. Nie trzeba więcej słów, wystarczy obadać. O taki mechanizm skoków mi chodzi.
- mniejsze HP przeciwników - 8 hitów z tej niewygodnej broni, którą posiadamy, to deko zbyt dużo... Pokonywanie jednego przeciwnika robi się nużące.
- może dodać jeden dodatkowy HP naszego Kazika? Tzn masz jedną skuchę więcej w każdym życiu. Tylko nie wiem, czy do tego całej belki na ekranie nie trzeba by dodawać. Chyba że np. Kazik zmieniałby kolor po jednym hicie, a po kolejnym już kaputt (coś jak Ghost'n Goblins).

Oczywiście wiem, że to ledwie wersja 0.25 i wiele rzeczy zostanie zmienionych, ale nie wiem co zamierzasz pozmieniać, a co nie, dlatego piszę zawczasu.

PS "Game over kup se rower" - jaaa...! Tak gadałem z moim starym przy Pegasusie z 28 lat wstecz... Nostalgia.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 16, 2020, 20:33:05 wysłana przez daf »

*

Offline sdm

  • **
  • 159
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #89 dnia: Kwietnia 16, 2020, 20:28:19 »
Skakanie musi zostać, sorki. Zreszta taki super robin hood także ma taką metodę - czy komuś to wadzi? :) Oczywiście tam też był wyższy skok gdy mieliśmy rozbieg.

Życie sorki ale będzie jedno czyli jak w JSW czy Rick Dangerous. Zresztą jest Load Game, które zapamiętuje każdego zabitego przeciwnika, zebrany item, klucz itd.

HP przeciwników obecnie ustawiane bez składu i ładu. Jak dojdzie większa ich ilość będzie podział na mocne i słabsze. Na razie ustawiałem ich energie na pałe.

Hehe kup se rower mawiała moja sąsiadka gdy graliśmy z nią na pegasie :) Szacun dla niej, bo dalej pyka w tertrisa na nim do dziś.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 16, 2020, 20:33:18 wysłana przez sdm »