Mega Man 2 / Rock Man 2 - solucja
*

Offline Jimm

  • *
  • 33
  • Pozytywny retro gracz
Mega Man 2 / Rock Man 2 - solucja
« dnia: Czerwca 26, 2017, 21:50:35 »
Siemanko! Zapraszam Was do kolejnej, mojej solucji. Tym razem mamy kultową gierkę, jaką jest druga część Mega Mana. Solucja pierwotnie powstała pod koniec 2012 roku. Więc lecimy z tematem :)

Spis treści:
1. Sterowanie
2. Poziomy
3. Bossowie
4. Broń i przedmioty
5. Inne przedmioty
6. Funkcja password
7. Zakończenie

1. Sterowanie
Strzałki - poruszanie się (podczas rozgrywki i w menu)
A - skok
B - użycie broni
Start - pauza

2. Poziomy
Heat Man level:

Wood Man level:

Metal Man level:

Flash Man level:

Air Man level:

Bubble Man level:

Quick Man level:

Crash Man level:

Dr. Wily level 1 :

Dr. Wily level 2:

Dr. Wily level 3:

Dr. Wily level 4:

Dr. Wily level final:


3. Bossowie
Odnośnie mistrzów robotów, to najlepiej zaczynajcie ich pokonywać w takiej kolejności w jakiej ich rozpisałem:


Bubble Man: pierwszy, a zarazem jeden z najłatwiejszych mistrzów robotów. Jego strategia to: strzelanie oraz wystrzeliwanie swego ''bąbelka'', który porusza się po całej arenie. Utrudnieniem w tej walce są umieszczone na suficie kolce, które zabijają nas za pierwszym razem. Cała sekcja walki jest pod wodą i co za tym idzie, bardzo wysoko skaczemy.
Słabości: Metal Blade oraz na Mega Buster (nasza broń)
Po pokonaniu dostajemy: Bubble Lead


Heat Man: drugi mistrz robotów. Kolejny niezbyt skomplikowany przeciwnik. Jego taktyka na udupienie "błękitnego" to wystrzelanie ze swojego miotacza ognia trzech kul ognia, które po zetknięciu z podłożem, wytwarzają małe ścianki ogniste, które musimy przeskakiwać. Jego drugim atakiem jest szarża w naszym kierunku.
Słabość: Bubble Lead
Po pokonaniu dostajemy: Atomic Fire oraz Item 1


Wood Man: nasz kolejny, dosyć masywny mistrz robotów, który wydaje się być trudnym przeciwnikiem. Wpierw ''przywołuje'' on liście i wytwarza z nich osłonkę, która całkowicie ochrania naszego drewniaka od pocisków z ręcznej armatki, po paru sekundach rzuca tą tarczą w naszym kierunku. Utrudnieniem w tej walce są spadające liście z drzewa, które zadają nam obrażenia. Dosyć abstrakcyjnie to brzmi, że liście mogą zrobić krzywdę niebieskiemu robotowi, wychodzi na to nasz Mega Man jest nad wyraz delikatny ;). Taka moja rada. Używajcie na niego broni Heat Mana (Atomic Fire), ponieważ naładowana jest w stanie zdjąć Wood Mana na jednego hita.
Słabość: Atomic Fire
Po pokonaniu dostajemy: Leaf Shield


Air Man: czwarty boss, najbardziej rozpoznawalny mistrz robotów z całej gry. Jeden z trudniejszych opponentów, który włada siłą wiatru. Posiada on jeden atak jakim są małe tornada, które wypuszcza ze swojej ręcznej armatki. Tornada znacznie przyśpieszają, gdy lecą w naszym kierunku przez co bardzo ciężko ich uniknąć. Dojście do niego jest skomplikowane, gdyż zdmuchuje on nas swoim wiatrakiem umieszczonym na jego klatce piersiowej w lewą lub prawą część ekranu. Spróbuj jak najszybciej dostać się za Air Mana i do oporu nawalaj w niego "Leaf Shieldem" od Wood Mana. Wtedy bardzo szybko go zniszczysz.
Słabość: Leaf Shield
Po pokonaniu dostajemy: Air Shooter oraz Item 2


Crash Man: drugi najtrudniejszy mistrz robotów. Skacze po całej arenie jak szalony i rzuca w naszym kierunku swoją bombę, która wybucha po jakiś 2-3 sekundach, samo nasze zetknięcie się z bombą zadaje nam dosyć duże obrażenia.
Słabość: Air Shooter
Po pokonaniu dostajemy: Crash Bomber


Metal Man: bardzo prosty boss, którego szybko można pokonać. Rzuca w naszym kierunku swoimi metalowymi ''Shurikenami'' które można bez najmniejszych problemów przeskoczyć. Gdy podejdziemy do niego zbyt blisko przeskakuje on na drugą stronę planszy i zmienia kierunek w którym porusza się taśmociąg, bo właśnie na nim odbywa się walka. Ciekawa sprawa, że ten boss jest podatny na własną broń.
Słabość: Metal Blade, możemy go równie dobrze zniszczyć naszą ręczną armatką (Mega Buster)
Po pokonaniu otrzymujemy: Metal Blade


Flash Man: jest to drugi najłatwiejszy mistrz robotów w całym MM2, zaraz po Metal Manie. Podobnie jak Crash Man skacze i biega po całej planszy, lecz nie zrzuca na nas bomb, tylko zamraża czas, przez co jesteśmy unieruchomieni. Gdy to zrobi, wtedy strzela serią pocisków w naszym kierunku.
Słabość: Metal Blade
Po pokonaniu dostajemy: Flash Stopper oraz Item 3


Quick Man: najbardziej popierdzielony i chamski mistrz robotów, którego atutem jest nadprzyrodzona szybkość, niczym u Sonica. Bardzo szybko porusza się po arenie, przez co ciężko przewidzieć jego ruchy. Ma on jeszcze jeden atak jakim jest rzucanie w naszym kierunku swoim bumerangiem, którego ciężko uniknąć i trzeba się naprawdę postarać, aby to zrobić.
Słabość: Flash Stopper
Po pokonaniu dostajemy: Quick Boomerang


Mecha-dragon: pierwszy boss w zamku doktora Wily'ego. Jest nim wielki mechaniczny smok. Zieje w naszym kierunku ogniem. Walka jest bardzo trudna, gdyż walczymy na kilku platformach, które są mniej więcej wielkości Mega Mana, przez co możemy łatwo wpierdzielić się do przepaści. Sam smok również jest w stanie nas do niej strącić. Przed samym starciem z gigantycznym smokiem, mamy sekcję w której musimy przed nim uciekać. Jeżeli dotkniemy go w jakiś sposób podczas ucieczki, to automatycznie giniemy.
Słabość: Quick Boomerang


Picopico-kun: robot o specyficznym wyglądzie. Walka z nim nie jest skomplikowana. Aby go zniszczyć potrzebujemy broni Bubble Mana, jaką jest ''Bubble Lead''. Jest to bardzo nietypowy boss, ponieważ jest on zbudowany z bloczków po których się poruszamy. Bloczki ''ożywają'' i łączą się z dwóch segmentów, co powoduje, że tworzy się takowy robot, przedstawiony na powyższym obrazku. Jego atakiem jest szarżowanie w naszym kierunku. Jeżeli zniszczymy ''robocika'' to wtedy stworzy się on ponownie z dwóch bloczków, co spowoduje że będzie ich coraz mniej. Co turę porusza się on coraz szybciej.
Słabość: Bubble Lead


Guts-Dozer: wielki robot na taśmach, którego wygląd bazowany był na Guts Manie z pierwszej części. Aby go pokonać musimy wskoczyć na przód tego pojazdu i strzelać w głowę robota. Naparza w nas pociskami oraz wypuszcza z środka ''Mety''. Kilka informacji o przeciwniku ''Met'' możecie znaleźć tutaj:
http://megaman.wikia.com/wiki/Met_%28Classic_series%29.
Słabości: Atomic Fire oraz Quick Boomerang


Boobeam Trap: kolejny bardzo ciekawy boss. Ze względu na to że jest on statyczny, czyli w ogóle się nie porusza, jest przymocowany do ściany i aby go pokonać potrzebna będzie broń ''Crash Bomber''. Od czasu do czasu każde działko, (bo znajduje się ich podczas walki pięć), wypuszcza pocisk, który zadaje dość sporo obrażeń. Teraz pokażę wam jak poprawnie go pokonać, ponieważ jest to jedyna walka w której trzeba trochę pogłówkować, więc pokonaj go w taki sposób, jak na poniższym screenie:
Słabość: Crash Bomber


Robot Masters: jak to miało miejsce w poprzedniej części MM musimy ponownie zmierzyć się z każdym mistrzem robotów. Pod względem poziomu trudności bossowie się nie zmienili,  można nawet powiedzieć że mamy łatwiej, gdyż posiadamy już cały arsenał. Na poniższym screenie ujrzysz, jaki mistrz robotów znajduje się w danym pokoju. Pokój nr. 9 będzie dopiero widoczny, gdy pokonamy wszystkich mistrzów robotów.



Wily Machine No. 2: maszyna Dr. Wily pokaźnych rozmiarów, jak widać możemy dostrzec jego kopułę w której się znajduje. Strzela on w nas dość dużymi pociskami. Gdy zniszczymy tego robota, to przechodzimy do drugiego etapu walki. Tym razem pociski są dużo trudniejsze do ominięcia ponieważ odbijają się w naszym kierunku.
Słabości:
Forma 1: Atomic Fire
Forma 2: Crash Bomber


Alien: finałowy boss. Teraz musimy stanąć do walki z samym Dr, Wily. Nie posiada on jakiś specjalnych ataków, jedynie co robi, to lata po całej planszy i puszcza na nas zwykły pocisk, jaki posiadają często zwykli przeciwnicy w planszach. Wydaje się proste, choć dotknięcie tego pocisku zadaje nam bardzo dużo obrażeń, tak samo jak bezpośredni kontakt z ''kosmitą''
Słabość: Bubble Lead

4. Broń i przedmioty

Mega Buster: broń, którą posiadamy od początku gry. Nasz główny bohater strzela ze swojej ręcznej armatki pociskiem, który zadaje przeciętne obrażenia. Jest to jedyna broń u której nie kończy się amunicja.


Bubble Lead: bohater wypuszcza bąbelek, który ''sunie'' po ziemi
Otrzymujemy po pokonaniu Bubble Mana


Atomic Fire: bardzo potężna broń. Po naładowaniu (przytrzymanie przycisku strzału) nasz bohater wypuszcza wielką kulę ognia. Potrafi ona zmieść większość przeciwników za pierwszym zamachem.
Otrzymujemy po pokonaniu Heat Mana


Leaf Shield: nasza postać wytwarza osłonę z liści. Chroni ona Mega Mana od pocisków i przeciwników wszelakiej maści. Możemy ją w każdej chwili wystrzelić.
Otrzymujemy po pokonaniu Wood Mana


Air Shooter: główny bohater wystrzeliwuje trzy małe trąby powietrzne, które kierują się w górę ekranu.
Otrzymujemy po pokonaniu Air Mana


Crash Bomber: kolejna dość potężna broń. Nasza postać wyrzuca bombę, która przyczepia się do ściany i po jakiś dwóch sekundach wybucha. Broń należy do tych ''wolniejszych''
Otrzymujemy po pokonaniu Crash Mana


Metal Blade: druga najlepsza broń w grze. MegaMan strzela metalowymi ostrzami, które potrafią siać spustoszenie.
Otrzymujemy po pokonaniu Metal Mana


Flash Stopper: moim zdaniem jest to najbardziej bezużyteczna broń w grze. Nie zadaje ona żadnych obrażeń nie licząc Quick Mana, który na tę broń jest podatny. Zatrzymuje ona czas, oznacza to że żaden przeciwnik nie może się ruszyć dopóki pasek amunicji nie zejdzie do końca. Nie możemy kompletnie nic zrobić, ani strzelić, jak i również zmienić broni na inną. Dopiero w czwartej części ta broń została ulepszona do maksimum.
Otrzymujemy po pokonaniu Flash Mana


Quick Boomerang: całkiem solidna broń. MegaMan wypuszcza całą seryjkę szybkich bumerangów.
Otrzymujemy po pokonaniu Quick Mana

Przedmioty
:



Przedmiot 1 (Item 1): dzięki temu przedmiotowi będziemy mieli umożliwione skakanie po platformach, co ułatwia przechodzenie danego etapu
Otrzymujemy go po pokonaniu Heat Mana.



Przedmiot 2 (Item 2): dzięki temu ''itemkowi'' będziemy mogli wskoczyć na platformę, która leci w lewą lub prawą stronę.
Otrzymujemy go po pokonaniu Air Mana



Przedmiot 3 (Item 3): najrzadziej używany przedmiot ze wszystkich, porusza się on w górę i w dół, gdy dotknie ściany.

5. Inne przedmioty

Mała apteczka: odzyskujemy ok. 5 pikseli energii


Duża apteczka: wypełnia połowę naszej energii jeżeli mamy końcówkę.

Niestety nasza nowo nabyta broń oraz przedmioty mają ograniczoną ilość amunicji. Podobnie jak w przypadku poprzedniej części MM, są również dodatkowe apteczki, dzięki którym możemy odzyskać daną ilość amunicji, dzielą się one na:

Małe: podobnie jak z apteczką odzyskujemy 5 pikseli amunicji naszej broni

Duże: również tak samo jak w przypadku dużej apteczki, jeżeli mamy końcówkę amunicji to odzyskujemy połowę.


Dodatkowe życie


Zbiorniczek z energią: użycie zbiorniczka powoduje, że odzyskujemy całą energię.

6. Password
W grze również można wpisywać tzw. kody passwordowe czy jakkolwiek można to nazwać. Wystarczy w menu głównym gry wejść do ''Passwords''
i wpisać następującą kombinację:

Po wpisaniu powyższego kodu będziemy od razu przy poziomach Dr. Willyego.
Generator kodów: http://www.mmhp.net/Passwords/MM2/

7. Zakończenie
Pff... to się rozpisałem. :P No cóż, mam nadzieję że w jakimś stopniu Wam pomogłem.

PS. Wybaczcie że niektóre sprite'y są strasznie rozmazane. Niebawem to zmienię.

Pozdrawiam!

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1454
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Mega Man 2 / Rock Man 2 - solucja
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 26, 2017, 22:07:13 »
Doskonała robota Jimm, szacun!

*

Offline daf

  • *****
  • 1828
Odp: Mega Man 2 / Rock Man 2 - solucja
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 26, 2017, 22:17:56 »
Chłopie! Tyle poświęconego czasu, a na Rockmana jest jedna, prosta solucja - "idziesz i strzelasz"!

Nie no, wielkie podziękowania dla Ciebie, bo od lat Twoją wizytówką są właśnie te szczegółowe, pięknie oprawione graficznie poradniki. Aż się zachciało przejść znowu Rockmana dwójeczkę. MWK? ;>

Cytuj
Boobeam Trap: kolejny bardzo ciekawy boss. Ze względu na to że jest on statyczny, czyli w ogóle się nie porusza, jest przymocowany do ściany i aby go pokonać potrzebna będzie broń ''Crash Bomber''
Ile przez to zawsze traciłem czasu, bomb, oraz żyć. Przyda się taka rozpiska w jakiej kolejności to ogarniać. ;) Dzięki raz jeszcze!

*

Offline Preki

  • **
  • 470
Odp: Mega Man 2 / Rock Man 2 - solucja
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 26, 2017, 23:26:38 »
Osobiście zawsze leciałem Metal Man > Wood Man > Flash Man, a potem już nie pamiętam. W tej grze sporo robot masterów obrywa wciry od broni Metal Mana która i tak jest OP

*

Offline Jimm

  • *
  • 33
  • Pozytywny retro gracz
Odp: Mega Man 2 / Rock Man 2 - solucja
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 26, 2017, 23:47:20 »
Wielkie dzięki za wszelakie pozytywne opinie! To dla mnie miłe i motywuje to do tworzenia kolejnych solucji. :)

Osobiście zawsze leciałem Metal Man > Wood Man > Flash Man, a potem już nie pamiętam. W tej grze sporo robot masterów obrywa wciry od broni Metal Mana która i tak jest OP

W sumie masz rację. Zapomniałem tego uwzględnić w solucji. Cieszy mnie fakt, że takowa broń istnieje bo bez niej byłoby o wiele trudniej.

Odp: Mega Man 2 / Rock Man 2 - solucja
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 25, 2018, 15:56:36 »
Ja jednak nie zgadzam się co do tego że etapy najlepiej przechodzić w kolejności wskazanej przez autora wątku. Moja preferowana kolejność przechodzenia jest następująca: Air Man, Crash Man, Quick Man, Metal Man, Metal Man, Bubble Man, Heat Man, Wood Man, Flash Man. Jeśli natomiast chodzi o to dlaczego akurat taka kolejność- bo wykorzystuję łańcuszek wrażliwości bossów na jedną broń. A widzę że nawet autor wątku nie dońca zachował kolejność tegoż łańcuszka (np. po Crash Manie poleca przechodzić Metal Mana). Flash Man jest z tego cyklu wyłączony więc postanowiłem tutaj wyjaśnić dlaczego jego wybieram na końcu. A więc- nie lubię przerywać tego typu cykli etapami spoza cyklu i dlatego trzymam się zasady że wpierw muszę cykl skończyć a potem dopiero zająć się etapami spoza cyklu (podobnie jest w MM3 bo tam łańcuszek wrażliwości bossów na jedną broń dzieli całą serię na 2 cykle więc tam przechodzę wpierw jeden cykl a później drugi). Mógłbym też, co prawda, Flash Mana wybierać jako pierwszego; jednak aby tam się dostać do niektórych Powerupów potrzebny jest pomocnik Item 1 (którego otrzymuje się za ukończenie etapu Heat Mana) oraz broń Crash Mana (z powodu konieczności usuwania znajdujących się w etapie metalowych bram). Z kolei, jeśli chodzi o to dlaczego cykl zaczynam od Air Mana to tak... W etapie Heat Mana jest pewne bardzo trudne do przejścia miejsce i tam bardzo pomocny jest pomocnik Item 2, którego otrzymuje się za ukończenie etapu Air Mana. Co prawda, gdybym cykl zaczynał od Wood Mana to też do etapu Heat Mana wkraczałbym z tym zaopatrzeniem, jednak Wood Man jest dużo trudniejszy do wykończenia z ręcznej armatki.
Tak więc myślę że to tyle ode mnie...