Na pewno macie utwory w grach na nes/pegasusa, które przywołują wam jakieś emocje - utwory związane z samymi planszami w grze nes/pegasus.
Podajcie utwory z konkretnych etapów z gier, które uważacie za budzące emocje zawsze kiedy ich słuchacie.
Dorzućcie obowiązkowo linki do odsłuchania, bo bez nich odpowiedzi się nie liczą. Wystarczy jedna lub więcej propozycji z linkami.
W tym temacie dzielimy się linkami do waszych ulubionej muzyki z etapów w grach, która wywołuje wg. was dużo emocji. Nie dzielimy się tu całymi tytułami gier tylko konkretnymi utworami z konkretnych etapów w danych grach i dodajemy opinie - dlaczego dana muzyka robi na nas wrażenie.
Nie może to być muzyka z INTRO, Zakończeń GIER i ich scenek.
Moje osobiste typy i zdanie o nich:
Nr 0
DR.MARIO. Tak. Postanowiłem dopisać ten tytuł. Muzyka DR.MARIO jest rewelacyjna zmienia się jak w kalejdoskopie, a przy tym relaksuje. Świetne melodyjne rytmy.
Moje ulubione theme i jedno z najlepszych z gier w ogóle jakie słyszałem. Proszę słuchać głośno, aż sąsiedzi zaczną tańczyć. Nie potrafi mnie znudzić.
Uwielbiam
CHILL THEME-
https://www.youtube.com/watch?v=9wTObjjptRM&feature=player_detailpage#t=335To theme ma bardziej podnosić temperaturę, ale się nie udało (zamierzenie) nadal relaksuje i zaskakuje. Jak nie wielbić OST z DR. MARIO.
FEVER THEME -
https://www.youtube.com/watch?v=9wTObjjptRM&feature=player_detailpage#t=172Nr 0
AKUMAJOU DENETSU - utwór BIG BATTLE. Jak dla mnie ten kawałek zamiata konkurencję. Dzika melodia, zabójcze tempo i szalona dynamika - Bach mógłby się zainspirować tym dziełem bez wstydu. Arcydzieło. Mimo iż w grę nie grałem do ścieżki mam respekt i do niej wracam, a ten kawałek to dla mnie totalny exploder czyli bomba ukryta w melodii i tempie utworu i jego dynamice. Słychać iż bitwa mimo iż szybka epicka i pełna rozmachu - wnioskuję po samej muzyce. Cała reszta utworów również na wysokim poziomie, ale ten utwór jak dla mnie mocno się wybija i często do niego wracam.
BIG BATTLE
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hzLxo5ggE6I&list=PLgntNm0yymDxqON20-77GNHrIa0pS3PhqNr 1
Summer Carnival Recca. Dla mnie całe OST jest jak futurystyczna muzyka elektroniczna pomieszana z elementami bigbeat i to nawet dziś nadal robi na mnie ogromne wrażenie i nadal odpalam na odtwarzaczu na sucho dla tego klimatu i transu, w który ta muza wprowadza. W zasadzie cała muza w SCR jest jak jedna gigantyczna dyskoteka ciężkiego big beatu oparta o klimaty acid i eksperymentu i elementy house. Ta muza napędza adrenalinę i futuryzm całej rozgrywki. Ścieżka do gry jest po prostu przegenialna.
Hyde - Kawałek, który wchodzi w STAGE 2. Rozgrywka tutaj zaczyna nabierać tempa i rosnącego poziomu trudności. Scrolowane tło potęguje wrażenie szybkości. Muzyka nagle się zmienia i uspokaja, aby po chwili znów zaatakować ciężkim beatem i wtedy to właśnie atakuje kolejny raz gigantyczny przeciwnik SNAKE. Psychodela, która oddaje dźwiekiem to co się dzieje na ekranie - zresztą jak w każdym etapie gry. Arcydzieło.
Stage 2 - HYDE
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QbdDW3aSCyM#t=1311HIENER
Utwór, który w szaleńczy sposób powoduje budowanie napięcia w wybranym trybie rozgrywki. Zaczyna się od dzikiego wstępu z beatem, by uderzyć narastającym budowaniem napięcia wraz z wzrostem szybkości poruszania statku i specyficznymi atakami przeciwników. Summer Carnival RECCA to dla mnie jest jeden gigantyczny adrenaline RUSH, który genialnie ilustruje muzyka. Jedyna grą, która jak na moje ucho na nesa perfekcyjnie ilustruje audio w SHMUP za nią jak dla mnie jest jeszcze Gradius 2 i UCHU KEBITAI, ale tam muza nie jest tak dzika i nie wspomaga dzikiego tempa rozgrywki, którego ty gry nie posiadają. SCR arcydzieło. W zasadzie za każdym razem perfekcyjnie dopasowana muzyka do etapów powoduje u mnie ciary na plecach kiedy gram w SCR - ilustruje zagrożenie i jednocześnie aktualne tempo rozgrywki i niezwykłość samej gry i broni - to wszystko jest jednym - arcydziełem.
HIENER
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QbdDW3aSCyM#t=3756STAGE 3
Kawałek to jest czysty trans rozwałki. Idealnie oddaje przebiegłość całego etapu jak i zachowanie jego przeciwników od początku do końca.
Oddaje jednocześnie nieustanne zagrożenie, które towarzyszy STAGE 3. Petarda.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QbdDW3aSCyM#t=1751Nr 1
Final Mission - Stage 3 - Muzyka, która leci jako podkład do eksploracji jednego z gigantycznych bojowych statków, które możemy podziwiać w intro gry. Kiedy już oblatujemy takiego kolosa rozwalając jego systemy obronne ta muzyka powoduje ciary na plecach i adrenalinę. Uwielbiam to arcydzieło.
Ta muza jest jak masywny orkiestrowy melodical exploder ilustrujący futurystyczny rozpiernicz na ekranie polegający na dekonstrukcji futurystycznego gigantycznego statku prawie niczym grupa złodziejaszków na terenie opuszczonego sklepu nocnego.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=uZQl3kyJBfg#t=315Final Mission Stage 4 - Lot przez tunel łączący statek matkę z ziemią. Lot z zawrotną prędkością w towarzystwie szybkiej dynamicznej muzyki podnosi adrenalinę.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=uZQl3kyJBfg#t=476Nr 1
Theme z Stage 2 w CONTRA FORCE. Co jak co, ale ta gra pod względem atmosfery w stylu brygady ostatecznej rozwałki antyterrorystycznej nie ma sobie równych dzięki muzie, która nie tylko daje adrenalinowego kopa, ale i zalążki czystej poezji i radochy.
To wszystko dzięki muzyce. Dla mnie track Stage 2 ma wielki rozmach i emocje potęguje emocje eksploracji portu. Nawet dźwięki w tym tracku są industrialowe i kojarzą się jednocześnie z klimatami hawajskimi, a przy tym kawałek zostaje agresywny. Zachęca do eksploracji i rozwałki w porcie na pełnym uderzeniu. Genialne.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=z5n_McFLr20#t=340Theme z Stage 3 w CONRA FORCE. Pasuje idealnie do mroku miasta nocą, a jednoczesnie ma dużo z marszującej muzyki wojskowej. Niesamowicie przewrotny i klimatyczny utwór do lokacji miejskiej w CONTRA FORCE. Zawsze buduje klimat miasta nocą, w którym toczy się walka. Jak dla mnie zdecydowanie muza z CONTRY FORCE przewyższa audio z CONTR - 1,2.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=z5n_McFLr20#t=435Nr 1
Super Spy Hunter. Z grubej rury. Już pierwszy track robi ten klimat w pigułce jaki ma SUPER SPY HUNTER jako całość. Szybki i przewrotny i niebezpieczny i podnoszący adrenalinę. Arcydzieło. Muzycznie stylistyka pierwszego Batmana - jak na moje ucho. Muzyka jednakże może wydawać się mniej wyrazista, ale to tylko pozory. Już pierwszy utwór idealnie oddaje to co się dzieje na ekranie wraz z rozwojem akcji, ALE to tylko początek. Muzyka w tej grze operuje równie mocno wg. tego co się dzieje na ekranie - jak robi to SCR. W tej grze jest miejscami jeszcze bardziej zakręcony motyw - zależnie od sekcji - utwory zmieniają się całkowicie. Sekcje etapów to np: pościgi, ciągi przeszkód terenowych, pustynne piaski mogące pochłonąć wóz itd. Muza zmienia się jak w kalejdoskopie wg. tego co dzieje się na planszach, a jednocześnie posiada ogromną jakość także w brzmieniach podobnie jak SCR, ale stylistycznie jest to inny rodzaj muzy jednakże znów jak dla mnie drugie miejsce po SCR jeśli chodzi o najczęściej odsłuchiwaną przeze mnie muzykę. Ta muzyka jest jak adrenalinowa bomba, która potęguje wrażenia z genialnej gry jaką jest dla mnie Super Spy Hunter. Szkoda, ze utworów nie jest zbyt wiele i ścieżka z SCR jest o wiele bogatsza od SSH.
STAGE 2-1
Niesamowita stylistyka perkusyjno agresywna z zróżnicowaną dynamiką. Od tego momentu czuć, że rozgrywka nabiera tempa i staje się mocno niebezpieczna. Utworek idealnie podnosi adrenalinę i kojarzy się nieco z ścieżkami z filmów akcji z lat 80tych. Dopiero od Stage 2 czuć naprawdę potęgę gierki - kierujemy już zmodyfikowanym pojazdem w zupełnie innym środowisku.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=h5OMA21uyXE#t=116STAGE 1-1 (drugi typ utworu) To przykład jak świetnie urozmaicona jest muzyka kiedy następuje jakaś zmiana na etapie w formie niespodziewanego ciągu zdarzeń. Uwielbiam.
https://www.youtube.com/watch?v=h5OMA21uyXE&feature=player_detailpage#t=79Nr 1
Najwyższa klasa. Utwory z NINJA GAIDEN 2 całość jest jak muzyczna spójna opowieść i wszystkie oddają klimat ninja i walki w grze - zabójczo szybkiej i pędzącej niczym pociąg. Podkład z etapie na dachu pędzącego pociągu oddaje w 100% klimat gry i jest jednym z najlepszych dla mnie tracków, ale ja przedstawię jeszcze lepszy. Podkład z etapu śnieżnego z ogromnie porywistym wiatrem, który następuje po etapie z pociągiem. Niesamowita szybka i energetyczna muza, ale to tylko początek. Ta muza zapiera dech w piersiach szybkością, melodyjnością, dynamiką i zróżnicowaniem - Idealnie oddaje zmieniające się warunki pogodowe i tempo rozgrywki.
Etap 2-2 (Zabójcze tempo etapu górskiego z porywistym wiatrem. Znów muzyka perfekcyjnie oddaje co się dzieje w samej grze - to są prawdziwe emocje.
Arcydzieło)
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RWACideGHrI#t=360Etap 3-1 (Niesamowicie mroczna i posępna atmosfera niesamowicie mrocznej lokacji. Agresywny beat napędza utwór dodając tempa akcji natomiast mroczna i tajemnicza melodia buduje niesamowity klimat - jak dla mnie jedna z ikon NINJA GAIDEN 2)
https://www.youtube.com/watch?v=RWACideGHrI&feature=player_detailpage#t=528Etap 3-2 (Zdecydowanie dla mnie kolejna ikona. Sentymentalna melodia i zabójcze tempo w TOWER OF LAHIA. Ta melodia mocno działa w grze jak i poza nią)
https://www.youtube.com/watch?v=RWACideGHrI&feature=player_detailpage#t=617Nr 1
Nie mogę przestać słuchać. To jest arcydzieło. Muzyka z Chouin Sentaj Jetmana. AREA E. Ten kawałek wg. mnie robi największe emocje na poziomie przejęcia, odkupienia. Nie da się opisać słowami. Właśnie słucham po raz 9ty pod rząd. To jeden z tych kawałków, których nie mogę przestać słuchać. Jest bardzo krótki, ale to jest dosłownie melodical exploder. To jest ten typ muzyki, który zapoczątkował Kage. Muzyka w Kage była dobra, ale dość nijaka jak na moje ucho przy tym arcydziele - Ścieżka z Chouin Sentaj Jetmana wchodzi wg. mnie na wyżyny geniuszu wchodząc w tajemniczość Ninja Gaiden, oraz rozwijając to co było dobre w muzyce w Kage zmieniając w genialność.
W mojej muzycznej skali - poza skalą.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=FqjWQwUPcIc#t=613Nr 2
Jackie CHAN KUNG FU - Muzyka z etapu z scrollowanym ekranem na samym początku gry. LEVEL THEME 2. Mogę słuchać w kółko. Genialny klimat i sentymentalna melodia. Często leci na moim odtwarzaczu muzycznym. Ta muzyka się nie nudzi.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Wnvf7CCiS30#t=126Nr 2
Chouin Sentaj Jetman - FINAL STAGE. Ostatnia plansza. Cała ścieżka w grze genialna, ale dopiero ten bardzo barwny kawałek jest apogeum wrażeń z całej przygody. Genialna gra m.innymi dzięki muzyce. Kawałek łączy niepokój i pozytywne barwy. Dobra robota. Słuchać wyraźnie, że muzyka rozwija klasyczne motywy z ścieżki dźwiekowej do gry KAGE, ale wg. mnie robi to o wiele lepiej.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=FqjWQwUPcIc#t=916Nr 3
Psychodeliczne theme z SF2010. Boss THEME 3. Ten rodzaj muzyki leci na najbardziej chorych i podnoszących adrenalinę walkach z bossami, oraz na finowałej lokacji. Chora i emocjonująca cybernetyczna, a zarazem melodyjnie poetycka muzyka genialnie oddaje klimat SF2010. Siłą tej muzyki nie jest brzmienie, bo nie brzmi za specjalnie jednakże jej moc tkwi w melodii i pomysłowości w oddaniu tego co się dzieje na ekranie.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=aOtfoVc3bHc&list=PL844008DE643E8E6EPsychodeliczne theme z SF2010. Planeta 2. Smutna i piękna muzyka. Zawsze tak działa w rozgrywce. Tworzy ciężki klimat.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EJQ38wnJrDM&list=PL844008DE643E8E6EPsychodeliczne theme z sf2010. Planeta 5 przedostatni etap. Ta muzyka dosłownie mówi - to już koniec - smutny i nieubładalnie nadchodzący. GENIALNE.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=wt7MgguLtm0&list=PL844008DE643E8E6EPsychodeliczne THEME z SF2010. Światy przejściowe pomiędzy planetami i ich fragmentami. Muzyka będąca totalnym obłędem i szaleństwem ukazuje w jak chorych miejscach się znajdujemy.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=x4CsQ2SyLMU&list=PL844008DE643E8E6EPsychodeliczne THEME z SF2010. To theme mówi, że zbliżamy się już do końca i zaczyna się ostateczna walka wielkimi krokami. Epicka ścieżka, która jest THEME planet 5 etap 1, oraz jednocześnie występuje w INTRO gry.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mhMbBi9oE1Y&list=PL844008DE643E8E6E