ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
*

Offline Krisuroku

  • *
  • 567
  • くりすろく
    • Krisuroku Twitch
Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #75 dnia: Lipca 04, 2021, 19:30:46 »
Ja mogę klasycznie użyczyć swojego Famicom AV wraz z zasilaczem i kablem sygnałowym jednak bez kontrolera, gdyż org nesowego nie posiadam.
Nie w tym roku! XD

*

Offline Mcin

  • ***
  • 839
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #76 dnia: Lipca 04, 2021, 20:12:51 »
^ to co pan powyżej. Poza TV wezmę tez uniwersalny pilot marki Savio z nadzieją na uniknięcie zeszłorocznego przypału kanałowego.

Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #77 dnia: Lipca 24, 2021, 10:33:52 »
Żuro czy szykujesz jakieś podsumowanie turnieju? Ciekawi mnie jak poszło drużynom w tym roku, jakie niespodzianki wyniknęły, czy pojedynki były zacięte, no i kto zgarnął gara. :D

*

Offline Mcin

  • ***
  • 839
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #78 dnia: Lipca 25, 2021, 22:51:12 »

Nie tylko Ty czekasz na relację!


W międzyczasie, żeby umilić oczekiwania, rzucę wniosek racjonalizatorski pojawiający się najczęściej w rozmowach - szybsza publikacja listy tytułów. Jak tylko będzie remiza klepnięta prosimy o ujawnianie kolejnych gier, ewentualnie można szesnastą, losowaną z sugestii graczy wybrać później, żeby spóźnialscy mogli swoje zgłosić. Jak będą znane propozycje to każdy niedźwiedź w letargu zimowym zdąży poćwiczyć :)

*

Offline Martin

  • **
  • 124
  • Oldschool come back!
    • Zapraszam do obejrzenia mojej kolekcji:
Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #79 dnia: Lipca 26, 2021, 01:49:34 »
Popieram Towarzysza przedmówcę w 100%. Stan tych gierek na CFL#6 podany wcześniej, to dobro dla całej nasze growej partii.
Zapraszam do obejrzenia mojej kolekcji:

*

Offline Krisuroku

  • *
  • 567
  • くりすろく
    • Krisuroku Twitch
Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #80 dnia: Lipca 26, 2021, 08:03:06 »
Panowie tylko, że padła też propozycja bodajże od Osy by tytuły nie były ujawniane wcale i przyznam, że spodobał mi się ten pomysł. Ciekawe co na to sam prowadzący CFL ;)
Nie w tym roku! XD

Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #81 dnia: Lipca 26, 2021, 11:02:44 »
Ja jestem przeciw. Niektóre tytuły są problemem nawet przy ogarnięciu sterowania. Wolę rywalizowac znajac mechanikę, mając jakieś pojęcie o co chodzi w grze, kto rych kulek nie łapać itp. Żeby to nie było przypadkowym klepaniem w pada i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Zdecydowanie bardziej podoba mi sie budowanie napiecia ujawnianiem poszczegolnych tytułów w trakcie roku.

*

Offline Mcin

  • ***
  • 839
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #82 dnia: Lipca 26, 2021, 12:52:39 »
Ale przeciw propozycji Krisu czy obu? :)

*

Online OsA

  • ***
  • 603
    • #58OsA
Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #83 dnia: Lipca 26, 2021, 21:53:16 »
Dobrze powiedziane Gutek, ale z tego co pamiętam i powtarzałem na zlocie - to był twój pomysł xd tyle że ty chyba mówiłeś ze w rundzie finalowej (play off) powinny byc inne gry nieznane.


Koncepcja bez znanych gier wczesniej brzmi napewno intrygująco i było by powiewiem świeżości. Jeśli by nie wyszło - wróciło by sie do starego konceptu.


Moim zdaniem warto spróbować. Rozumiem twoje obawy Gutek, ale to już kwestia wyboru gier przez organizatora.


Zwyciezca CFL otrzymuje tytuł najlepszej drużyny grającej w pegasus w Polsce. I właśnie w tym tkwi sekret. Skoro najlepsi gracze pegasus w Polsce to powinni potrafić ogarniać większość gier. A nie że jest pula 15 gier, które można wytrenować perfekt (jak ktoś ma czas) a z gier spoza puli byc leszczem.


Jak będzie ostatecznie to juz kwestia zura.
Nie wiedzieliśmy, że tworzymy wspomnienia. Po prostu dobrze się bawiliśmy.

Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #84 dnia: Lipca 26, 2021, 23:01:40 »
Dobrze powiedziane Gutek, ale z tego co pamiętam i powtarzałem na zlocie - to był twój pomysł xd tyle że ty chyba mówiłeś ze w rundzie finalowej (play off) powinny byc inne gry nieznane.
A to, to podtrzymuję! W samym finale jak najbardziej, nie widzi mi się tylko
Cytuj
by tytuły nie były ujawniane wcale
.
W zeszłorocznych Micro Machines bardzo fajne były te trasy PRO w finale, to chyba stąd ta inspiracja. Można by podobnie zrobić w CFLu, gry te same, ale inne tryby, rozpoczęcie od innej planszy itp.


*

Offline robi

  • *
  • 80
Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #85 dnia: Lipca 26, 2021, 23:09:30 »
Moim zdaniem nieujawnienie gier to dobry pomysł, wtedy wyjdzie kto jest tak naprawdę dobry w ten pegasus
''co do tygodnia to polecam w granicach 500-600 zł na zlot zabrać.''

*

Offline Krisuroku

  • *
  • 567
  • くりすろく
    • Krisuroku Twitch
Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #86 dnia: Lipca 27, 2021, 08:00:50 »
Mocne słowa to są robi! Nie zmienia to faktu, że szanuję :D
Nie w tym roku! XD

*

Offline żur0

  • Administrator
  • *****
  • 960
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpnia 05, 2021, 14:00:38 »
Czas na krótkie podsumowanie turnieju i parę widoków na czasy przyszłe.

Po pierwsze gratuluję debiutującemu zespołowi Rocket Bros., który sięgnął po historyczny sukces - wygrał CFL startując do turnieju z pozycji beniaminka. Nie mieliśmy do tej pory takiej sytuacji, duży szacunek. Drużyna złożona z doświadczonych graczy i debiutującego w turnieju Qurka pokazała, że można w pierwszym starcie zrobić naprawdę wyśmienity wynik.

Wyrazy uznania należą się także nowej drużynie Dzieci z Kukurydzy, która w wyniku niebecności części graczy zastąpiła Mecenasów. Trzeba powiedzieć, że zastąpiła ich godnie stając na trzecim stopniu podium. Osa, Zelas, Senshu - szacun za takie dokonanie drużyną skleconą praktycznie na kilkanaście godzin przed rozgrywkami.

Nie może zabraknąć również gratulacji dla Greckiej, która była jedyną drużyną z tzw. "wielkiej trójki CFL" podczas tegorocznej edycji. Finał, drugie miejsce i potwierdzenie swojej pozycji w stawce.

Cieszy również występ kolejnej nowej drużyny Z Buta Wjeżdżam. Wasz debiut uznaję za całkiem udany pomimo braku awansu i ostatniego miejsca w grupie. W wielu pojedynkach rywalizowaliście jak równy z równym z drużynami o bogatym doświadczeniu. W kolejnych edycjach będzie tylko lepiej.

Gratuluję również PozNinjakom, którzy awansowali do strefy pucharowej i walczyli jak lwy o jak najlepszą lokatę. Skończyło się ostatecznie na czwartym miejscu i powtórzeniu wyniku z CFL#2. Do trzech razy sztuka (przynajmniej!).

Szacunek należy się wszystkim, którzy przystąpili do tegorocznych rozgrywek i walczyli z całych sił o jak najlepsze wyniki.

Co do samego turnieju: napotkaliśmy dwukrotnie problemy z systemem turniejowym wynikające ze zrywającego się połączenia z internetem. Dzięki pomocy PozNinjaków uzyskaliśmy lepsze połączenie i w dalszej fazie owe problemy nie wystąpiły.
Z mojego punktu widzenia znów zabrakło odpowiedniego sędziowania. Jeden człowiek (uwiązany na mikrofonie przewodowym - to się nie nadawało w tej konfiguracji) nie jest w stanie sędziować na jakimkolwiek poziomie całego spotkania. Dziękuję wszystkim, którzy wspierali mnie w tej materii (OsA, Zelas), natomiast muszę przyznać, że nie wyobrażam sobie już zawodów bez dodatkowego sędziego. Ukoronowaniem burdelu organizacyjnego z sędziowaniem był mecz o 3 miejsce kiedy doszło do spornej sytuacji w pojedynku PozNinjaki - Dzieci z Kukurydzy. Wybrałem jedyne możliwe rozwiązanie czyli powtórzenie partii. Mam nadzieję, że nikt nie ma mi tego za złe - uważam, że to było jedyne możliwe wyjście z tej sytuacji. Żeby zrobić jakikolwiek sensowny VAR musielibyśmy mieć sygnał ze wszystkich telewizorów ściągany na rejestrującego kompa + dźwięk sprzed TV. Nie znam się na tym, pewnie jest to możliwe, ale potrzebny byłby pewnie w pytę drogi sprzet i komp, który to uciągnie. Nie na moją głowę, nie na nasze możliwości finansowe. Jestem natomiast pewien, że tej sytuacji moglibyśmy uniknąć gdyby na stanowisku drugiej drużyny był w pełni zaangażowany sędzia. Nie było go, bo od długiego czasu nie mogę znaleźć takiej osoby wśród naszej ekipy. Być może znów wrócimy do sędziowania przeciwstawnych grup przez wybranych kapitanów (to również nie jest najlepsze rozwiązanie, ale jest lepsze niż to co było w tym roku). Jeden sędzia nie jest stanie także zapanować nad kwestią rotacji, która jest naprawdę ważna i leży u podstaw tego turnieju (wymusza działania taktyczne drużyn).

Prośba jest również do wszystkich zawodników, żeby przed kolejnym turniejem zapoznali się jednak z zasadami. To znacznie ułatwi nam wszystkim prowadzenie tych rozgrywek. Naprawdę tych trybów gry nie jest tak dużo, większość z nich powtarza się co roku.

W kolejnej edycji będą na pewno większe kary za wszelkie bezpośrednie próby dekoncentracji zawodników podczas ich pojedynków. Wyznaczymy taśmą na podłodzę zonę dwa metry od stanowisk, do której nie będzie miał wstępu nikt poza zawodnikami z meczu i sędziami. Przekorczenie tej strefy będzie równało się z czerwonymi kartkami. Nie możemy po prostu dopuszczać do takich sytuacji, że ktoś gra w pojedynku a między sobą i drugim zawodnikiem z drużyny ma kogoś kto mu ubliża bądź dekoncentruje go w inny sposób. Od tego są "trybuny", tam można krzyczeć co się komu żywnie podoba. Zona dodatkowo ułatwi poruszanie się sędziów, bo czasami widzowie siedzą w taki sposób, że trudno jest przedostać się na drugą stronę stanowisk.

Cieszy mnie, że wszystkie zespoły walczyły w składach 3-osobowych. Nie było odstępstw, gracze specjalni również sprawdzili się świetnie, gratuluję Matiemu i Danielowi ich występów w debiucie na CFL i mogę zapewnić, że będę pamiętał by stworzyć możliwości ich udziału w kolejnych edycjach.

Jeśli chodzi o przyszłość to w szóstej edycji to najprawdopodobniej nie będzie żadnego ogłoszenia tytułów i zostaną one podane do wiadomości dopiero na godzinę przed turniejem, już na zlocie. Mogę tylko powiedzieć, że większość z tych tytułów to będą naprawdę żelazne klasyki. Ostateczne decyzje podejmę we wrześniu, wtedy też spróbujemy sklecić nowe logo i tytuł kolejnej edycji.

Chciałbym również podziękować Pawłowi - za przygotowanie oprawy graficznej turnieju oraz Markowi - za to, że przekazał część nagród oraz wydrukował pamiątkowe plakaty. Dzięki wielkie Panowie!

Na koniec podziękowania dla wszystkich graczy - bez Was nie byłoby tego turnieju i towarzyszących mu emocji. Wielkie dzięki i do zobaczenia w Nowej Wsi!

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 05, 2021, 15:06:30 wysłana przez żur0 »

*

Offline Qurek

  • *****
  • 429
Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #88 dnia: Sierpnia 05, 2021, 19:38:50 »
Piter myślę, że Rocket Bros. to była jednorazowa drużyna, bo zaraz powracają osoby z tych porozklejanych teamów. Gdyby coś służę pomocą jako sędzia - przypomniały mi się czasy kiedy pisaliśmy regulamin NES Champions League ;).

*

Offline Mcin

  • ***
  • 839
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpnia 10, 2021, 19:15:47 »
Prośba jest również do wszystkich zawodników, żeby przed kolejnym turniejem zapoznali się jednak z zasadami. To znacznie ułatwi nam wszystkim prowadzenie tych rozgrywek. Naprawdę tych trybów gry nie jest tak dużo, większość z nich powtarza się co roku.

Można po prostu wydrukować zasady na kartce A4, najtańszy druk, najtańszy papier, i rozdać przynajmniej kapitanom. Nie będzie, że nie zaglądali na forum.

Wyznaczymy taśmą na podłodzę zonę dwa metry od stanowisk, do której nie będzie miał wstępu nikt poza zawodnikami z meczu i sędziami.

Tylko aktualnie grający, czy reszta drużyny też może wejść?

Jeśli chodzi o przyszłość to w szóstej edycji to najprawdopodobniej nie będzie żadnego ogłoszenia tytułów i zostaną one podane do wiadomości dopiero na godzinę przed turniejem, już na zlocie. Mogę tylko powiedzieć, że większość z tych tytułów to będą naprawdę żelazne klasyki. Ostateczne decyzje podejmę we wrześniu, wtedy też spróbujemy sklecić nowe logo i tytuł kolejnej edycji.

Mam nadzieję, że nie będziesz jechał po Japońskich listach sprzedaży :P