Drodzy
PegasusManiax!
W tym roku turniejową karuzelę rozkręcamy dużo wcześniej niż w poprzednich latach! Zapraszam najlepszych graczy Pegasus w kraju do stanięcia w szranki podczas jubileuszowego turnieju
ContraBanda Famicom League#5: Victory Madness!
Już piąty raz będziemy mieli okazję śledzić poczynania najlepszych graczy Famicom w Polsce. Zaczynamy stosunkowo wcześnie by każda z drużyn miała odpowiednio dużo czasu na przygotowania do lipcowego turnieju. W tym roku oprzemy się na sprawdzonych rozwiązaniach z lat poprzednich, więc niektóre czerwone zapisy regulaminu, w tym roku staną się już powszechnie obowiązującymi. Wracamy do
rywalizacji 3-osobowych składów i w tej materii nie będzie już żadnych wyjątków, wiąże się to min. z koniecznością wypełnienia punktu B.10 przepisów turnieju. Bądźcie na bieżąco z regulaminem. W tym roku wprowadzam sztywną możliwość zmiany składu po jego zgłoszeniu. Wszystko odbywać się będzie w letnim oknie transferowym:
21 czerwca 2021 -28 czerwca 2021.
Wszelkiej zmiany składów można dokonywać jedynie w tym czasie, po zakończeniu okna nie ma już możliwości majstrowania przy składzie osobowym drużyn. Zgłoszenia są przyjmowane na bieżąco aż do 1 czerwca 2021 roku, więc pierwsze zgłoszenie drużyny z nowym zawodnikiem jest wyjęte spod okienka.
Chciałbym zwrócić Waszą uwagę również na
kolejność zgłaszania drużyn: im szybsze jest zgłoszenie, tym mniejsze prawdopodobieństwo konieczności rozgrywania meczu barażowego przed turniejem. Jeśli zgłosi się więcej niż 8 drużyn, to będziemy wyłaniać w barażach drużyny turniejowe według zasad opisanych w sekcji 1B regulaminu. Spod potencjalnej konieczności rozgrywania meczu barażowego wyłączony będzie zespół mistrzowski poprzedniego turnieju. Sposób organizacji meczu barażowego zostanie przedstawiony jeśli zajdzie konieczność rozgrywania takiego spotkania. Zachęcam do szybkiej i sprawnej rejestracji drużyn.
Zaostrzone zostały również
kary za przewinienia i tak:
-bezpośrednia czerwona kartka powoduje wykluczenie zawodnika w bieżącym i następnym meczu
- dwie żółte kartki skutkują czerwoną wykluczającą jedynie z bieżącego meczu
W czasie gdy drużyny grają w osłabieniu z wiadomych względów odchodzi się od zasady rotacji.
Gry będą ogłaszane co 2-3 tygodnie od 18 października, w każdą niedzielę o godzinie 18.
Nasza machina rusza po raz kolejny! Myślę, że w jakimś nieodległym czasie uda nam się wbić do
Radio 2a03 FM omówić poprzedni turniej i porozmawiać o przyszłym. Organizujcie się, trenujcie, transferujcie! Zapraszam wszystkich do uczestnictwa w
ContraBanda Famicom League#5 - Victory Madness!.
Kiedy?Turniej rozpocznie się o 16:00 w sobotę 10.07.2021 r. podczas zlotu FamiCON#13 w Błędowie k. Grójca.
Za ile?Zgłoszenie i uczestnictwo w turnieju jest darmowe.
Co należy zrobić aby wziąć udział w CFL#5: Victory Madness?Do 30 maja 2021 czekam na zgłoszenia Waszych 3-osobowych drużyn w tym temacie! Zgłoszenie powinno zawierać:
a) nazwę drużyny
b) ksywki zawodników
c) oznaczenie kapitana drużyny ©
Losowanie grup turniejowych odbędzie się 6 czerwca 2021 r. o godz 21:00.
W jakie gry zagramy?W turnieju ogrywane będą klasyczne tytuły z konsoli Famicom. Kolejne gry z turniejowej listy będą ogłaszane w temacie oraz na profilu facebookowym. Podane zostaną tytuły 15stu gier w jakie zagracie na CFL, dodatkową grę będą mogli zgłosić
kapitanowie poszczególnych drużyn - zostanie ona wybrana
9 maja o godzinie 18:00. Tytuły będą ogłaszane co 2 tygodnie od 18 października.
A zasady?Rywalizacja będzie toczyć się pomiędzy zgłoszonymi drużynami. Szczegółowy regulamin znajdziecie poniżej. Na czerwono oznaczono zapisy zmodyfikowane bądź wprowadzone w bieżącej edycji turnieju. Regulamin może być modyfikowany do dnia losowania drużyn. O potencjalnych zmianach gracze zostaną poinformowani w wątku turniejowym.
Nagrody?Dla najlepszych poza tytułem najlepszej drużyny graczy Famicom w Polsce czekają nagrody rzeczowe.
Serdecznie zapraszam do udziału w turnieju! Organizujcie i rejestrujcie drużyny! Widzimy się w lipcu podczas piątej odsłony ContraBanda Famicom League!
=======================================================
Regulamin rozgrywek ContraBanda Famicom League#5: Victory Madness
=======================================================A) Organizacja rozgrywek.1. Rozgrywki mogą odbywać się w dwóch formatach w zależności od liczby zgłoszeń:
JEDNA GRUPA - Wszystkie zespoły rywalizują w jednej grupie systemem każdy z każdym. Za każde zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis 1 punkt. W sytuacji remisu punktowego w tabeli o pierwszeństwie decyduje bilans wygranych partii. Faza Pucharowa: w pierwszej kolejności rozgrywany jest mecz o 3. miejsce, w którym biorą udział zespoły z 3 i 4 miejsca fazy grupowej. W finale spotykają się zespoły z miejsc 1. i 2. po fazie grupowej.
DWIE GRUPY - Zespoły rywalizują w dwóch grupach A i B w systemie “każdy z każdym”. Za każde zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis 1 punkt. W sytuacji remisu punktowego w tabeli o pierwszeństwie decyduje bilans wygranych partii. Faza Pucharowa: w półfinałach biorą udział zespoły z 1. i 2. miejsca każdej z grup w systemie 1A-2B, 1B-2A. Zwycięzcy półfinałów spotykają się w finale, zespoły pokonane w meczu o 3 miejsce. W przypadku zgłoszenia się drużyny ponad limit 8 zespołów, drużyna ta rozgrywa mecz barażowy o udział w turnieju z ostatnią chronologicznie zgłoszoną drużyną np. 9 zgłoszona z 8 zgłoszoną, 10 zgłoszona z 7 zgłoszoną itd. Wygrany z barażu bierze udział w fazie grupowej turnieju.
Spod konieczności rozgrywania barażu, niezależnie od terminu zgłoszenia, wyłączony jest obecny mistrz CFL.2. Okno transferowe, kiedy można dokonywać zmian w zespołach po ostatecznym terminie zgłoszeń wyznaczone zostaje w dniach:
21 czerwca 2021 -28 czerwca 2021 We wskazanym terminie kapitan drużyny przekazuje organizatorowi informacje o zmianie w składzie osobowym drużyny. Nie ma możliwości zmian w zespole po wygaśnięciu okna transferowego.B) Mecz
1. Mecze rozgrywane są zgodnie z ustalonym harmonogramem.
2. Kapitan przed rozpoczęciem pierwszej partii losuje grę w jaką będzie prowadzony pojedynek. Raz wylosowany tytuł wypada z puli losowania gier w meczu. Jednocześnie losowany jest tryb gry.
3. Do losowania zostaje wykorzystany program losujący.
4. Po ogłoszeniu tytułu gry, drużyny wyznaczają dwóch zawodników, którzy będą grali w danej partii. Kapitanowie zgłaszają swój skład w ciągu 30 sekund i gracze zasiadają na wyznaczonych stanowiskach.
5. W każdy meczu rozgrywanych jest 3-5 partii.
6. Partia rozpoczyna się na komendę pierwszego sędziego.
7. Każda partia trwa maksymalnie 3 minuty. Czas rozgrywania partii może zostać skrócony z przyczyn organizacyjnych, nie powinien jednak być krótszy niż 2 minuty.
8. Partia kończy się:
- po upływie przewidzianego czasu - według wylosowanych zasad pojedynku: TagTeam, DeathMatch
- w momencie kiedy odpadną obaj zawodnicy drużyny przeciwnej (strata pierwszego życia)
- w wyniku automatycznej dyskwalifikacji drużyny po naciśnięciu “PAUSE” przez któregoś z jej zawodników
- w wyniku dyskwalifikacji składu drużyny w związku ze złamaniem §10 oraz §13 a/b
9. Po ukończeniu partii
operator turnieju losuje kolejną grę.
10. W kolejnej partii musi nastąpić rotacja w składzie drużyny - taki sam skład nie może grać w turach następujących po sobie,
zapisu nie stosuje się w przypadku drużyny ukaranej czerwoną kartką.11. Mecz kończy się po wgraniu trzech partii przez jedną drużynę.
12. Nad przebiegiem spotkań czuwa dwóch niezależnych sędziów, którzy w sprawach spornych podejmują decyzje kolegialnie.
13. Sędziowie:
a) widząc niesportowe zachowanie członka drużyny (np. dezorganizowanie turnieju, brak poszanowania dla sprzętu turniejowego) są zobligowani ukarać zawodnika:
- żółtą kartką - będącą ostrzeżeniem, dwie żółte kartki skutkują kartką czerwoną i wykluczeniem zawodnika z gry w bieżącym meczu, zaś w przypadku trybu Low Pressing Game automatycznym walkowerem partii na rzecz drużyny przeciwnej.
- czerwoną kartką - wykluczeniem zawodnika z gry w bieżącym
i kolejnym meczu, zaś w przypadku trybu Low Pressing Game automatycznym walkowerem partii na rzecz drużyny przeciwnej
b) w uzasadnionych przypadkach podyktowanych zasadami fair-play i bezstronnej rozgrywki mogą zarządzić powtórzenie partii
c) w wyjątkowych przypadkach mogą zezwolić na grę zespołu w składzie dwuosobowym, tak by nie naruszać integralności turnieju
C) Tryby rozgrywania partiiTagTeam:Gracze rozgrywają partię na wspólny rachunek, po upływie przewidzianego czasu brane są pod uwagę zsumowane wyniki obydwu graczy
DeathMatch:Po upływie przewidzianego czasu brany pod uwagę jest wynik najlepszego gracza każdej z drużyn.
Fight Arena:Tryb gry dla Teenage Mutant Ninja Turtles: Tournament Fighters oraz Urban Champion.
TMNT:TF: Przy dwóch stanowiskach zasiadają gracze z przeciwstawnych drużyn. Tryb VS PLAYER, STRENGTH domyślny(4), wybór zawodników ograniczony do żółwi. Wygrywa zespół, którego zawodnik odniesie pierwszy zwycięstwo (wygra dwie rundy).
Urban Champion: Przy dwóch stanowiskach zasiadają gracze z przeciwstawnych drużyn. Tryb 2 PLAYER GAME. Wygrywa zespół, którego zawodnik odniesie pierwszy zwycięstwo.
Extra zawodnicy: Mati/Daniel (jedynie do tego trybu gry)
Contra Team Speed: Tryb rozgrywki dla gry Contra.
Zawodnicy z jednej drużyny grają wspólnie na jednej konsoli. Czas rozgrywki to 2 minuty. Gracze mają za zadanie wspólnie dojść jak najdalej. Po dwóch minutach na znak sędziego gracze wciskają pause. Pokonany przez drużynę obszar wyznacza linia przechodząca przez ostatniego na ekranie gracza. W przypadku gdy obie drużyny zatrzymają się na walce z bossem w momencie zakończenia pojedynku, wygrywa ta która najszybciej pokona bossa.
Low Pressing Game:Tryb dla gry Power Soccer.
Gracz zasiada przy jednej konsoli z rywalem z drugiej drużyny. Tak utworzone pary rozgrywają mecz tymi samymi drużynami. Pierwszeństwo wyboru drużyny ma zespół, który wylosował Power Soccer do rozgrywki. Rozgrywamy jedną połowę trwającą 3 min, po tym sumowane są gole zawodników poszczególnych drużyn. W przypadku remisu zarządzana jest dogrywka do zdobycia tzw. "złotej bramki".
------------------------------------------------------------------------
ZGŁOSZONE DRUŻYNY:
Grecka z Gwinta:- daf (C)
- Lio
- MWK
FamiKillers - Krisuroku (C)
- Ćwirek
- Gargi
Mecenasi z Piaseczna- OsA (C)
- Arek
- 1990in1
The Resistance- dziat (C)
- kompocki
- Piła*T
PozNinjaki- Martin (c)
- Bartek
- Kuba
Special Fight Arena Player: Daniel
Amarena-Pieseu (C)
-Preki
-Pawgal
Z Buta Wjeżdżam- Mcin (c)
- Mięsny
- Duobix
Special Fight Arena Player: Mati
Rocket Bros.- Rocket (c)
- Robi
- Qurek
-------------------------------------------------------------------
Ogłoszone gry:18.10.2020:Captain Skyhawk (Rare, 1989, U)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
01.11.2020:Tetris Flash (Nintendo, 1993, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
15.11.2020:Teenage Mutant Ninja Turtles: Tournament Fighters (Konami, 1993, U)
Tryby gry: Fight Arena
09.02.2021:Mach Rider (Nintendo, 1985, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch (Fighting Course)
12.02.2021:Chack'n Pop (Taito, 1985, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
17.02.2021:Power Soccer (Tokuma Shoten, 1990, J)
Tryby gry: Low Pressing Game
18.02.2021:Haradius Zero (Impact Soft, 2019, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
19.02.2021:Terra Cresta (Nihon Bussan, 1985, U)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
20.02.2021:Contra - Revenge of the Red Falcon (Konami/Trax, 1988/2016)
Tryby gry: Contra Team Speed
22.02.2021:Donkey Kong Jr. (Nintendo, 1983, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
24.02.2021:Pac-Man Championship Edition (Namcot, 2020)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
24.04.2021:Star Force (Hudson Soft, 1985, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
01.05.2021:Urban Champion (Nintendo, 1984, J)
Tryby gry: Fight Arena
01.05.2021:Palamedes (Taito, 1990, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
04.05.2021:Rollerball (HAL Laboratory, 1988, J)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
09.05.2021:Magic Jewelry (RCM, 1990, As)
Tryby gry: Tag Team / DeathMatch
================================================================================
PACZKA DO EVERDRIVE'ÓW: CFL5 Official ROM Pack
================================================================================
PODZIAŁ NA GRUPYGRUPA A:
1. Mecenasi z Piaseczna
2. PozNinjaki
3. Z Buta Wjeżdżam
4. FamikillersGRUPA B:
1. The Resistance
2. Grecka z Gwinta
3. Amarena
4. Rocket Bros.
================================================================================
TERMINARZ SPOTKAŃ:16:00 The Resistance – Grecka z Gwinta 1:316:15 Dzieci z Kukurydzy – PozNinjaki 3:116:30 Amarena –Rocket Bros. 1:316:45 Z Buta Wjeżdżam – Famikillers 2:317:00 Amarena – The Resistance 3:017:15 Z Buta Wjeżdżam – Dzieci z Kukurydzy 2:317:30 Grecka z Gwinta – Rocket Bros. 1:317:45 Famikillers– PozNinjaki 0:318:00 Rocket Bros. – The Resistance 3:018:15 Famikillers – Dzieci z Kukurydzy 1:318:30 Grecka z Gwinta – Amarena 3:018:45 PozNinjaki – Z Buta Wjeżdżam 3:1WYNIKI PO FAZIE GRUPOWEJ:
PÓŁFINAŁY:19:00 Rocket Bros. - PozNinjaki 3:219:15 Dzieci z Kukurydzy - Grecka z Gwinta 1:3MECZ O 3 MIIEJSCE:19:30 PozNinjaki - Dzieci z Kukurydzy 1:3FINAŁ:19:45 Rocket Bros. - Grecka z Gwinta 3:0