Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Hi-score / Odp: Tabela punktowa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mcin dnia Października 21, 2021, 23:59:21 »

Wiecie, że minął ostatni rok od aktualki tabeli?


Przydałoby się albo regularne, niekoniecznie częste, acz na pewno regularne aktualizowanie, a jak nie ma jak i komu to odpiąć wątek, żeby nie straszył brakiem aktualności.
2
Opisy i recenzje gier / Odp: Ufouria / Hebereke
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mcin dnia Października 21, 2021, 20:23:03 »
Do dziś jakoś nie zabrałem się za U-cztery-ię, ale jakby mi kazali po screenach zgadnąć producenta, to chyba bym dał radę :>
3
fCON13 / Odp: [Raport finansowy] Famicon#13
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Arek dnia Października 21, 2021, 14:14:37 »
Ja bym poprosił, żeby moja wpłata za Famicon 13 stała się wpłatą za Famicon 14  :) Będę pierwszy!
4
Opisy i recenzje gier / Odp: Mario Bros.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez daf dnia Października 20, 2021, 12:29:10 »
Dlatego wcześniej w tym temacie zwróciłem uwagę na wersję Mario Bros. Classic - fizyka skoku tam jest nawet bardziej łaskawa niż w SMB. Co kto lubi - dla mnie ta i ta wersja ma swój urok.
5
Opisy i recenzje gier / Odp: Ufouria / Hebereke
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MWK dnia Października 19, 2021, 23:55:25 »
Jest oto! HAHA! Czekałem od samego początku ContraBandy na ten temat i Twój tekst DAF, wszak i ja zdaję sobie sprawę, że to Twoja ulubiona gra 8)

Doskonale się to czyta, zaś jeszcze lepiej gra w samą grę. Autor stwierdził, ja jednak pociągnę to nieco dalej, że wystarczy spojrzeć na screeny i wszystko wiadomo, ale to tak samo działa w momencie jak już zaczynamy grać, tak, to jedna z tych, od których bardzo trudno jest się oderwać, nawet mimo ewentualnych, początkowych trudności. A skoro o tym już mowa, to tę grę cenię również bardzo za najłatwiejszy "password" ever, łatwiejszy nawet od tych czteroznakowych (np. w Lickle) - bowiem wystarczy postawić niebieski kamyczek na pozycji F2 i momentalnie gra się o wiele łatwiej, bez rzeczonych początkowych trudności ;-)

W tej grze jest wszystko. Śliczna grafika, świetna fizyka, cudna kraina do eksploracji i wcale nie taka gigantyczna jak inne metroidvanie, super grywalność no i doskonała muzyka. Miód dosłownie wylewa się z ekranu!
6
Hi-score / Odp: F-1 Race
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krisuroku dnia Października 19, 2021, 17:10:41 »
Mój aktualny wynik to: 47120.
Oczywiście przekroczyłem na pierwszej trasie prędkość 416 km/h i wiadomo co się dalej stało :P

7
Opisy i recenzje gier / Odp: Ufouria / Hebereke
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ćwirek dnia Października 19, 2021, 15:33:54 »
Świetny tekst Daf  8) Widać że to jedna z twoich ulubionych gier.Osobiście bardzo lubię ten tytuł , i choć jeszcze sie przejść nie udało ,to myśle że w przyszłości ogram to  od deski do deski. Co do zmian graficznych wzgledem wersji to ciekawa sprawa .
8
Opisy i recenzje gier / Ufouria / Hebereke
« Ostatnia wiadomość wysłana przez daf dnia Października 19, 2021, 14:58:05 »
Oto jest i on! Chłop ze swoim tekstem o U∙four∙ii. Czaił się, czekał, ale w końcu wypełnił tę forumową pustkę swoim wpisem.


U∙four∙ia: the Saga - jaka jest - każdy widzi. Gatunek, jako rzecze Wikipedia, to action-adventure / metroidvania. Wszystko się zgadza, tak właśnie opisałbym tę produkcję. Wędrujemy po mapie, szukamy przedmiotów, otwieramy zamknięte przejścia, zdobywamy expa, rozwiązujemy zagadki, walczymy - dobrze się bawimy. W jakim celu tyle wysiłku? Aby uratować naszą paczkę dziwaków. Jako rzecze instrukcja:

"Dawno temu, w nieznanym nam czasie, istniał świat zwany Ufourią. Został tak nazwany, ponieważ tylko cztery różne gatunki zamieszkiwały jego mnogość wspaniałych krain. Wszystkie stworzenia z Ufourii żyły razem w pokoju i harmonii.
Pewnego dnia czwórka przyjaciół: Bop-Louie, Freeon-Leon, Shades i Gil wyruszyli na przygodę. Natknęli się na coś, co wyglądało na gigantyczny krater. Aby przyjrzeć się bliżej, podeszli do krawędzi i spojrzeli w dół, gdzie zobaczyli błyszczący przedmiot, który wyglądał jak kryształ. Wszyscy oprócz Bopa chcieli sięgnąć w dół i go złapać. Bop wiedział, że zbliżanie się tak blisko krawędzi jest zbyt niebezpieczne, więc stanął bezpiecznie z boku. Nagle ziemia pod jego przyjaciółmi ustąpiła i spadli oni prosto w ciemność.
Zaniepokojony losem swoich przyjaciół, Bop-Louie ostrożnie schodzi do krateru i znajduje się w dziwnym i nieznanym świecie, a jego kolegów nigdzie nie widać. Przyjaciele wpadli w ukryte pułapki, przez co stracili swoją pamięć...".



Tak to wszystko wygląda i w tym właśnie momencie zaczynamy naszą rozgrywkę. Świat gry jest bardzo interesujący - kolorowy, zamieszkały przez różne dziwne kreatury. Niektóre chcą nam przeszkodzić, inne starają się nam pomóc. Jak na możliwości tej konsoli i rok 1991, wszystko wygląda i pracuje tu w sposób przynajmniej poprawny. Nasza postać posiada trzy sposoby ataku - skok na łeb przeciwnika, rzut kamieniem (z oczami) w łeb przeciwnika, albo atak specjalny, który poznamy w dalszej części gry. Jedynie pierwszy z tych sposobów daje nam możliwość wygenerowania się z oponenta power-upa, dającego doładowanie punktów energii. No i jest zresztą najwygodniejszy i najbardziej praktyczny ze wszystkich.

W razie postępowania naszej przygody, nauczymy Bopa paru nowych umiejętności, zyskamy możliwość podglądu mapy, uzyskania passworda, a także znajdziemy naszych towarzyszy podróży. Dane nam będzie zebrać całą paczkę bohaterów, którzy również są grywalnymi postaciami. W dodatku bardzo dobrze się uzupełniają - jeden umie daleko skakać, inny chodzić po lodzie, a jeszcze inny nurkować. Razem macie wszystko, co potrzeba do przemierzenia całej krainy gry.
Postacie wyglądają świetnie, są świetnie animowane i są zrobione w sposób "z jajem". Polecam chociażby wypróbować chodzenie z przykucem każdym z bohaterów - śmiechu warte.

Grafika jest bardzo przejrzysta, kolorowa i przyjazna. Wystarczy spojrzeć na screeny i wiemy już o niej wszystko. Podoba mi się zminimalizowanie do maksimum informacji na ekranie gry. Widać jedynie punkty energii, reszta statów znajduje się pod selectem. W praktyce sprawdza się to wyśmienicie. Muzyka również wywiązuje się bardzo dobrze. Każdy typ krainy w grze posiada własny motyw muzyczny, a ponieważ poruszamy się sporo i często jesteśmy gdzie indziej - jest to wszystko dobrze zróżnicowane. Nie męczy, nie przeszkadza - po prostu leci i robi nam dobrze. Sunsoft zrobił to wszystko z godnym tego producenta wyczuciem.


Lubię tego typu metroidvanie. Zagadki są tu bowiem dobrze zbalansowane, poziom trudności wyważony, bossowie fajni i niewkurzający. Może nawet trochę za łatwi, bowiem także ten ostatni nie robi większego dymu, Nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek miał z nim jakiś problem. Chociaż nie ukrywam - trochę czasu trzeba mu poświęcić. Mogą denerwować jedynie dwa momenty, gdy twórcy pojechali po bandzie i dali ekstremalny poziom trudności w kategorii "skakanie po platformach z ograniczeniem czasowym". Chociaż z tego co pamiętam, jedna z takich dróg prowadzi jedynie do bonusa, nie jest obowiązkiem, więc może nawet nie ma tematu.

Gra nigdy nie została wydana w USA, co strasznie odbiło się na jej popularności. Jest jedną z tych, których raczej nie znałeś ze swojego dzieciństwa. Nawet dzisiaj nie tak łatwo znaleźć gdzieś egzemplarz z U∙four∙ią / Hebereke, dlatego ja swój trzymam na jedwabnej poduszce i codziennie odkurzam.
No właśnie - warto poświęcić jeszcze chwilkę oryginalnej, japońskiej wersji gry, czyli Hebereke właśnie. Jest trochę kosmetycznych różnic, aczkolwiek rozgrywka pozostaje na PALu niezmieniona. Zmieniono głównie wygląd dwóch postaci i imiona wszystkich z nich. Ptaki nie robią już na nas kupy, jeno zrzucają 16-tonowe ciężary, zmienił się titlescreen gry, no i oczywiście parę tekstów w dialogach, jak to zawsze przy przenosinach bywa. Chyba tyle.


Dla mnie jest to gra niemal idealna. W samej rozgrywce - poza wymienionymi wyżej dwoma sytuacjami - niewiele bym tu już pozmieniał, nawet gdybym miał się nad tym dobrze zastanowić. Mimo drobnych rys - to Sunsoft w swojej szczytowej formie, przykład książkowej metroidvanii. Ocena maksymalna.

Screeny zabrane z mobygames.
9
Opisy i recenzje gier / Odp: The Flintstones
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Preki dnia Października 18, 2021, 16:30:54 »
Co ciekawe, jeśli o tym jeszcze nie wiecie, jest bootleg zwany 7 GRAND DAD gdzie Fred ma głowę Mario. ;p
Ta podróba była motywem dziesiątego zlotu.
10
Kącik muzyczno-filmowy / Odp: Chiptune live-sety
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ćwirek dnia Października 18, 2021, 15:43:21 »
Dobry secik ,fajne połączenie .
Strony: [1] 2 3 ... 10