Forum ContraBanda.eu

OD GRACZY DLA GRACZY => Jeszcze więcej o grach => Wątek zaczęty przez: daf w Grudnia 08, 2015, 21:39:51

Tytuł: Glitche
Wiadomość wysłana przez: daf w Grudnia 08, 2015, 21:39:51
Zauważyłem, że wielu z nas bardzo lubi tzw. glitche w grach. Wcale się nie dziwię, bo ja również uwielbiam te dziwne pojawiające się artefakty. Czasami dzięki nim można dowiedzieć się jak zbudowana jest grafika w grze, jakie graficzne sztuczki zastosowali twórcy, no i po prostu często są one bardzo śmieszne.

Ostatnio testując Krzysiocarta odpaliłem zglitchowaną Contrę. Dzięki paskom na całym ekranie dowiedziałem się, jak Konami rozwiązało problem "jazdy" opancerzonego pojazdu w Snow Field Śniegu. Mianowicie... pojazd ten połączony jest razem z tłem. Można powiedzieć, że stanowi jedność z tłem. To nie przesuwa się sam pojazd, a całe tło. Dlatego też na tym właśnie odcinku etapu nie uświadczymy w tle gwiazd, które występują wszędzie indziej.

Podczas ostatniego Bydgoskiego Grania, gdy testowaliśmy Flintstone'ów, dowiedzieliśmy się jak poradzono sobie z dodatkowym kolorem w cutscence z jakimś tam bohaterem. Ponieważ "nie starczyło miejsca" na białe oczy, twórcy po prostu zasłonili biały kwadrat postacią, która miała "przezroczyste oczy". To w finalnej wersji tworzyło wrażenie postaci trójkolorowej, podczas gdy tak naprawdę była ona zrobiona z dwóch kolorów na białym kwadracie, prześwitującym w miejscu oczu.

Osobiście nie znam się za bardzo na grafice w grach 8-bitowych, ale cały czas staram się czegoś uczyć, a takie właśnie smaczki mi w tym niezmiernie pomagają.

No i nie należy zapomnieć o znokautowanych komandosach w Contrze, którzy pojawili się podczas grania na strychu na KawaleriCONie No 1. To dopiero był widok - jeszcze nie zaczęli ratować świata, a tu już taki wpierdolsk:

(http://i1376.photobucket.com/albums/ah21/dafczynsky/contranokaut43127_zpsxxt4oslf.jpg)


Opowiadajcie jakieś ciekawe rzeczy o glitchach.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: dziat w Grudnia 09, 2015, 22:06:40
Najciekawszy jaki miałem to glitch w trochę innym rozumieniu. Nie chodziło o grę, konsolę ani styki, a o ponownie zagraną pamięć, a nie wyczyszczoną do końca. W ten sposób po X resetach odpaliłem Adventure Island w niemal odwróconych kolorach - pamiętam ekran startowy w turkusie.

Vinyl, wywołuję Cię do odpowiedzi - tylko Ty możesz mieć zdjęcie tego legendarnego glitcha złapanego w naturalnym środowisku w okolicy IMGiW!
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Grudnia 09, 2015, 22:24:12
Kiedyś miałem dziwną zgltichowaną sytuację, podobnie jak Tomek!
Miałem jakąś piłkę nożną, był to hack tej gry, w której możemy wybrać Polskę, przed meczem wybierało się po rzucie monetą bramkę albo piłkę. Otóż miałem w tamtym czasie problemy ze slotem i po którymś z kolei resecie wyskoczyła mi.... lista jakichś tytułów. Nie udało mi się jednak żadnej z gier na liście włączyć, chociaż strzałka przy tytułach działała (wybór jak w składankach ala złota czwórka). Nigdy później mi się to nie zdarzyło. To jest właśnie jedna z tych historii, przez które Pegasus objawiał mi się od młodości jako sprzęt niezwykle tajemniczy i nieprzewidywalny.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: MWK w Stycznia 11, 2016, 01:27:34
No to ja odbijam - Super C, to jeden z tych razów, które trafiają się tylko raz, włączam konsole (kartridż 4in1) i momentalnie wskoczyła Contra, myślę sobie OK zagram, a tu zamiast 5 żyć mam jakąś funkcję logiczną ;-) No to mometalnie dałem się skuć a tu nic, tylko dźwięk "skucia" a ja żyję, no to dalej, ja w przepaść i wylatuję od góry ekranu i nadal żyję, cuda cuda cuda. Dobrze, że konsola podłączona przez tuner do kompa to kliknąłem *REC i poszło >> https://www.youtube.com/watch?v=snVqL7sWJuU
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: daf w Stycznia 28, 2016, 11:02:01
(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/wildkapiszonsk.jpg)

Klasyka gatunku!
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: daf w Marca 08, 2016, 09:51:00
(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/mightymorphin.JPG)

Ciekawe. Ostatnio graliśmy na Everdrive N8 w Road Fightera, albo Track & Field. Konsola: IQ-502. Przy wciśnięciu przycisku reset wyskoczyło pięknie zglitchowane logo Power Rangers: Mighty Morphin. Nikt z nas wcześniej w nic takiego nie grał. Istnieje w ogóle jakiś port famicomowy tej gry ze SNES? :D Czy to jakieś demo Robiego, które było na kartridżu? ;)

Dla porównania właściwe logo (http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/mightymorphintrue.jpg).
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: MWK w Kwietnia 04, 2016, 23:13:40
Heh, ciekawy patent daf, ta gra to piracka produkcja, Power Rangers 4 : The Movie, bardziej zastanawiałbym się nad tym JAK to się stało, że po resecie wskoczył akurat ten tytuł?

(http://mwk1.vot.pl/pegasus/img/pr01.jpg)

(http://mwk1.vot.pl/pegasus/img/pr02.jpg)
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: MaarioS w Czerwca 26, 2016, 15:15:30
Dzisiaj grając w Dragon's Lair zaraz przed smokiem miałem sytuację, że ten "strach na wróble" (??) który zabiera kasę pojawił się zaraz przed ostatnim ekranem i jakimiś sposobami zrobiło się tak, że gra czegoś nie zdążyła zatrybić i cały ekran zrobił się czarno biały, oprócz głównej postaci. Smok też co prawda nie mógł dużo zrobić, wypuszczał dzieciaki ale nie ział dymem. Jednak wnerwiłem się trochę bo jedynie co mogłem zrobić to pójść prosto na niego i popełnić samobójstwo i tylko straciłem 1upa:
(http://i.imgur.com/a98hPS5.jpg)
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: daf w Sierpnia 24, 2016, 19:41:48
Dosyć niesamowite i przydatne ułatwienie odkryłem dziś grając w Ufourię. Otóż - każdy z czwórki bohaterów posiada tu specjalny, unikatowy atak. Ten jednak jest dostępny dopiero po złapaniu odpowiednich power-upów - dla każdej postaci jest indywidualny power-up. Ale okazuje się, że jest to do obejścia - wystarczy, że znajdziemy jedynie power-up dedykowany pierwszemu, startowemu bohaterowi (który jest gdzieś zaraz na początku).

Wciskamy i trzymamy wtedy chwilkę przycisk B (dłuższe jego przytrzymanie powoduje wygenerowanie specjalnego ataku). Gdy tylko pojawią się serduszka, szybko wciskamy Select. Możemy teraz wybrać dowolną inną postać, następnie wyłączamy Selectem menu, cały czas trzymając przycisk B. Nasz bohater się zmienia, a my możemy cieszyć się jego specjalnym atakiem, bez błądzenia i szukania odpowiednich przedmiotów. ;)

Nagrałem to nawet na filmiku (wyszło bez dźwięku, ale chodzi mi jedynie o pokazanie Wam techniki):

Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Nielogiczny w Sierpnia 31, 2016, 23:12:36
Zabawny glitch, który utkwił mi w pamięci pochodzi z wszystkim dobrze znanego Baseballa.  Z resztą przytrafiło mi się to 2 razy z czego raz na ostatnim FamiCONie. A jak to wygląda? Obstawione wszystkie bazy i gram zmianę pałkarzem. Rzut zamiast na kij, był kontrolny do pierwszej bazy. Pojawił się sędzia, krzyknął safe po czym... zawodnik obstawiający pierwszą bazę biegnie w lewo! W prostej linii do końca ekranu i... wychodzi poza ekran! Obraz chwilę stoi po czym rozgrywka jakby nigdy nic toczy się dalej, ale bez zawodnika z pierwszej bazy.  :D
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: OsA w Września 09, 2016, 12:08:30
W "baseballu" ze 168in1 miałem kiedyś coś takiego, że po narzucie piłka niesamowicie wolno leciała (30 sekund?) można było nią sterować od od skrajnej lewej strony ekranu do skrajnie prawej.  Nie mam pojęcia jak to zrobiłem i czy to jakiś "specjalny rzut" czy błąd w grze.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: daf w Września 09, 2016, 12:25:39
Można wykonać taki rzut, trzymając podczas rzutu wciśniętego krzyżaka pośrodku. Ciekawe, po co w ogóle dali w grze taką opcję.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: MWK w Listopada 01, 2016, 00:31:31
Wymieniałem sobie ostatnio baterię w Dodge Danpei 2 od SunSoft - kozak giera tak przy okazji, śliczna, taka odpowiedź SunSoftu na Tecmowskiego Kapitana Tsubasę - no i nie wiem czy to glitch, czy zjebałem sobie gre...

Jeśli glitch to trochę dziwny bo dzieje się tak samo za każdym razem, cokolwiek bym nie robił (nawet wyjmując baterie całkowicie) to w "story mode" wszystkie mecze są omijane, zwyczajnie się nie uruchamiają, pozostałe tryby gry są w pełni sprawne. Natomiast jeśli gra została trwale uszkodzona to pytanie czy od zawsze taka była czy dopiero po moim zabiegu, bo... heh, wstyd się przyznawać ale nigdy w nią wcześniej nie grałem, owszem uruchamiałem tylko aby sprawdzić czy żyje, ale dalej niż do pierwszej sceny nie patrzyłem :'(

Poprosiłem o pomoc gamefucks i okazuje się, że coś jeszcze brakuje w "story mode", mianowicie tam na początku trzeba niby chodzić i gadać z ludźmi, podczas gdy ja tylko wpadłem na boisko i pyk, potem odwiedziłem jedyne otwarte drzwi i już pyk, potem pochodziłem trochę po szkole, jakiś typ mi po japońsku napisał, że 4-2, domyśliłem się, że chodzi o numer klasy, odnalazłem wewnątrz jakąś laskę i znowu pyk, a następnie wszystko już potoczyło się samo... congratulations 8)


Beka troche, ale tak 3.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: daf w Kwietnia 01, 2017, 10:32:26
Ale dobry glitch wczoraj miałem. Z tych takich, które szanuję. ;)
Odpalam sobie Tetris II + Bomblis i wiecie, na początku jest tam to logo BPS, znane z tetrisa na 168 in 1 (o, tu w pierwszych sekundach: https://www.youtube.com/watch?v=v-mcuIy4ENM). No i ekran skraszował się momentalnie po włączeniu, a ten dźwięk przy tym logo, który idzie w górę i powinien po sekundzie się skończyć, szedł w górę cały czas. Aż do takich wysokich częstotliwości, że po prostu zabrakło kanału dźwiękowego i się wyciszył. ;) Próbowałem to powtórzyć po resecie, ale szło już normalnie...
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: MWK w Kwietnia 05, 2017, 22:25:44
HAHA no to to jest właśnie taki jednorazowy strzał, którego już nigdy, daf, niestety NIGDY nie powtórzysz, do końca świata zostaniesz tylko Ty i on, jako Twoje, wyjątkowe wspomnienie.

Ja miałem takie 2 akcje z Double Dragon 3, z czego tylko jedną wspominam najbardziej, bo to był rasowy glitch, że wystąpił, grać juz dalej nie było można, ale sama gra się nie zjebała 8) Było to w Japonii, pierwszy pokój po wejści do budynku, parter co sie zaczyna od bambusów i kończy drabinką. Lio wszedł po niej i zniknął, a ja - nie mam bladego pojęcia JAK to zrobiłem - ale zamiast zniknąć na samym końcu drabiny jak mój poprzednik, to z niej zszedłem na samej górze ekranu, na czarnym polu nad ekranem i po ptokach. Mogłem sobie tylko biegać od prawego do lewego 8)

Niestety nie mam zdjęcia, bo nie ogarnąłem (przypominam, że to były jeszcze czasy telefonów komórkowych,  A NIE! smartfonów). Udało mi się natomiast uwiecznić drugiego glitcha, który całkowicie zawiesił grę. Foto małe, wycinek całości, ale kiedyś 640x480 to była moc hehe. Z mumią w roli głównej 8)

(http://mwk1.vot.pl/contrabanda/img/dd3_zwiecha.jpg)
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: setezer w Czerwca 20, 2017, 16:46:28
W Donkey Kong jest taki glitch, że jak pixel-do-pixela ustawisz się na 1 planszy przy skrajnie prawej drabince i zaczniesz z niej schodzić, to Mario zejdzie z góry ekranu, dzięki temu skipuje się  praktycznie cały level. Na tym glitchu wykręciłem 1:12 czas, bez glitcha mój rekord to 1:19. Rekord świata to 1:02 z glitchem, najlepszy bez glitcha - nie mam pojęcia, ale z 1:15 to max chyba.

Trzeba być  minimalnie przed byciem centralnie w drabince (j.polski poziom hard).
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: daf w Czerwca 20, 2017, 20:39:19
https://www.youtube.com/watch?v=tOZS4_--ZAc

Faktycznie, jest taki motyw. Dziwne, że nigdy wcześniej o tym nie słyszałem. Natomiast o arcade'owej wersji Donkey Konga i o jej sekretach dowiedziałem się sporo z dokumentu The King of Kong. ;)
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Czerwca 21, 2017, 21:18:00
W Super C na 8 poziomie można zglitchować spadający sufit, żeby przejść górą. Musisz za drugą strzelającą mordą aliena wejść na samą górę, ale nie iść dalej w prawo, tylko skoczyć w przepaść ze skraju dolnej platformy i obrócić się w lewo tuż przed śmiercią. Pojawisz się po prawej stronie ekranu. Zostań tam i dojdź do spadającego sufitu, który zamiast od góry zacznie się pojawiać od lewej strony. Zaraz przed dotknięciem Bill'a przez zabudowujący się sufit, spauzuj grę i następnie DOKŁADNIE w momencie "dobudowywania" się kolejnych elementów włączaj i wyłączaj pauzę (jeżeli tego nie zrobisz, Bill zginie). Jest to bardzo trudne do wykonania.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: siudym w Czerwca 25, 2017, 13:22:46
https://www.youtube.com/watch?v=tOZS4_--ZAc

Faktycznie, jest taki motyw. Dziwne, że nigdy wcześniej o tym nie słyszałem. Natomiast o arcade'owej wersji Donkey Konga i o jej sekretach dowiedziałem się sporo z dokumentu The King of Kong. ;)

W kazdym regionie gry to dziala? Ja probowalem JAP i World (chyba) i nie udalo mi sie zejsc.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: setezer w Czerwca 25, 2017, 15:49:18
Na JAP na pewno działa, bo sam wiele razy robiłem. Inne regiony - nie ręczę, ale raczej tak, bo skoro na yt są filmiki.

Musisz być pixel perfect w danym miejscu. Trudno to zrobić, a nawet jak się uda to powtórzyć nie jest łatwo.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Dred w Lipca 11, 2017, 00:18:42
(http://s1.bild.me/bilder/110417/thumb_8161518IMG_20170710_232849_1_.jpg) (http://s1.bild.me/bilder/110417/8161518IMG_20170710_232849_1_.jpg)

sytuacja wyglądała następująco. byłem w trakcie wyjaśniania Quick Mana w Mega Manie 2. został mi tylko jeden pasek energii i jego bumerang był o milimetry ode mnie. momentalnie wcisnąłem start i wybrałem zatrzymywanie czasu z listy rokkumanowych upgrade'ów. sam boss także miał w chuj mało energii. przygotowałem się, żeby móc od razu użyć broni zaraz po odpauzowaniu gry - dwa palce na dwóch guzikach. więc wciskam start i picosekundę później B. gra się odpauzowuje, Quick man wybucha. grają famfary (TUTUTURUTUTU) oznajmiające o ostatecznym wyjaśnieniu bossa. po czym, zamiast mnie teleportować, Rokkuman wybucha tak, jakby zginął. dwa paski puste, gra się zawiesza i nic się nie dzieje. nic.

uznaję, że to jednak ja byłem pierwszy i biorę passworda z GAMEFAQS-a i gram dalej. xD
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipca 11, 2017, 23:04:12
@Dred - tutaj podobny motyw i znowu z Super C:
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: daf w Lipca 13, 2017, 08:03:41
I to są właśnie dobre glitche, Dred! Takie, gdzie konsola nie ogarnia tematu i nie wie, jak się zachować. :) Bardzo unikatowa sytuacja, doceniam.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: daf w Listopada 28, 2017, 18:16:11
https://youtu.be/0c_InhU5OcY?t=1091

Dobry glitch odkryli chłopy w Rygarze. Ale cała ta gra najeżona jest takimi niedoróbkami, więc stosunkowo często można znaleźć się w podobnej sytuacji. ;)
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: MWK w Listopada 28, 2017, 22:01:23
HAHA, nieźle się chłopaki podjarali, ale w sumie jak my dawno temu z Lio przechodziliśmy ten tytuł to poszło sprawnie i bez najmniejszych wpadek, zdarzało Ci się daf, potrafisz rozkminić co sie dokładnie stało?
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: daf w Listopada 30, 2017, 17:40:30
Nie potrafię, ale często jakieś dziwne sytuacje wynikają w Rygarze, gdy trochę posiedzi się przy tej grze. Mały przykład/ciekawostka. Na planszy z bossem w Lapis (tym, do którego teleportowali się tam chłopaki na filmiku wyżej), można schodzić na linie w dół do ekranu poniżej (na którym nic nie ma). Za każdym razem, gdy zejdziemy w tę nicość i wejdziemy z powrotem do bossa, ten będzie znajdował się coraz niżej pod platformą, na której stoi. W rezultacie po kilku takich cyklach będzie można go pokonać bez możliwości wchodzenia na tę górną półkę. Takie tam drobne ułatwienie.

Mam wrażenie, że cała gra wypełniona jest takimi błędami w kodzie. Ale ja bardzo lubię takie "niedorobione" gry, bo fajnie odkrywa się w nich różne nieprzewidziane przez twórców sytuacje. ;)

Poniżej kilka przykładów z YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=J288J87F-gU
https://www.youtube.com/watch?v=iMt30q-Ezfg
https://www.youtube.com/watch?v=85IlsR0c0ow
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Jimm w Grudnia 30, 2017, 21:31:24
Nie wiem czy można to nazwać glitchem, ale czasami przy odpalaniu bodajże Big Nose'a Freaks Out ze Złotej Piątki lub jakiejś innej gry z tej składanki, nie pamiętam dokładnie, wyskakiwały takie mordki. Uśmiechnięta lub smutna. Na pegasusie nieraz miałem coś takiego i zastanawia mnie o co z tym dokładnie chodzi.
(https://i.imgur.com/gj99s4I.png)
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: MaarioS w Grudnia 30, 2017, 21:52:06
Było mówione kilka razy, czasem podczas włączania gier od CockCodemastersów można zainicjować test controllera, jeżeli wszystko jest dobrze to wyskakuje zielona morda (nie pamiętam jak dokładnie sprawdza algorytm) a jeżeli jest jednocześnie wciśnięta kombinacja lewo+prawo albo dół+góra (w teorii kompletnie niemożliwe=coś z controllerem jest ewidentnie nie tak) to wtedy wyskakuje czerwona morda
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: daf w Stycznia 04, 2018, 11:37:38
Nie wiem czy można to nazwać glitchem, ale czasami przy odpalaniu bodajże Big Nose'a Freaks Out ze Złotej Piątki lub jakiejś innej gry z tej składanki, nie pamiętam dokładnie, wyskakiwały takie mordki. Uśmiechnięta lub smutna. Na pegasusie nieraz miałem coś takiego i zastanawia mnie o co z tym dokładnie chodzi.
https://tcrf.net/Bee_52
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: MWK w Stycznia 06, 2018, 21:24:01
>> https://www.youtube.com/watch?v=PzUMGtOwlL8
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Preki w Lutego 20, 2018, 00:16:07
Grając w Bombermana trafiłem na coś takiego:

Mając dużo bomb do postawienia można przez krótki czas być tak jakby żywą bombą trzymając przycisk A.  Wiadomo, gdy wybuch trafi na inną bombę to dochodzi do reakcji łańcuchowej, jednak w tym przypadku Bomberman jakimś cudem jest niezniszczalny przez krótki czas, koniec końców i tak ginie od eksplozji. Zresztą widać to na filmiku:


A niebawem sprawdzę to jeszcze na prawdziwym sprzęcie, bo jak zwykle może mieć to wpływ.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: MaarioS w Lutego 20, 2018, 00:34:55
Tak to się zgadza, pierwszy Bomberman jest pełny glitchy i jest nieźle niedopracowany, ten błąd akurat kojarzę i coś takiego też działa na prawdziwym hardware
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Krisuroku w Lutego 20, 2018, 06:00:47
Jak tego glitch'a to się używa najczęściej w bonus stage :P No i z tego co kojarzę to w drugiej części w bonusie też tak robiłem ^_^
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Preki w Lutego 20, 2018, 09:25:40
Tylko ten glitch nie występuje w Bonus Stage bo... jesteś nieśmiertelny, w tym sęk. To, że bomby wybuchają w reakcji łańcuchowej to normalna mechanika gry.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Sierpnia 24, 2018, 02:51:33
Dzisiaj podczas ogrywania Blaster Master na Famicomie odpaliła mi się niezła maniana:
Glitchowanie się dźwięku na tym bossie nie jest niczym nowym, ale u mnie odpalił się po kilkudziesięciu sekundach... ending theme :P
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: MWK w Sierpnia 24, 2018, 21:42:21
Niech zgadnę - odpaliłeś grę przy pomocy KrissKarta?
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Sierpnia 25, 2018, 07:16:26
Dokładnie tak. Podejrzewam jednak (może się mylę), że na innym carcie też dałoby się tak zrobić - na tym filmiku od 2:50 koleś robi glitch z dźwiękiem, ale bez "ending theme". Innym razem też udało mi się zrobić właśnie tą "wersję" sound glitch'a.
A tutaj podobna sytuacja - muzyczka z 8 levela na 2 levelu:


mwk edit:: ale nie cytuj posta, na którego bezpośrednio odpowiadasz, dzięki.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: daf w Października 09, 2021, 17:22:04
Wczorajsza sytuacja. Jackal. Gra jest skonstruowana w taki sposób, że gdy tracimy życie (poza ostatnim), to muzyka gra dalej, rozgrywka nie jest przerywana, respawnujemy się i gramy dalej. Dopiero przy stracie ostatniego życia muzyka momentalnie cichnie i słychać jedynie odgłos wybuchu, a za chwilkę pojawia się opcja kontynuacji.

Jakoś tak słabiej mi poszło, i już w trzecim levelu miałem ostatnie życie. Straciłem je - muzyka skończyła się od razu w momencie skuchy, ale... zrespawnowałem się kolejny raz, mimo, że już nie powinienem. Mogłem grać dalej, licznik żyć dalej przestawiał 0, tylko że nie było muzyki. Wszystkie inne odgłosy działały normalnie - strzały, wybuchy, wszystko. Dopiero po kolejnej stracie życia pojawił się ekran wyboru kontynuacji. Wszystko było już poprawnie. Mam nawet filmik z tej rozgrywki w ciszy.

Miałem lekko ponad 120.000 pkt, w momencie gdy to się wydarzyło. Zastanawiam się, czy nie dostałem extra life w tym samym momencie, gdy straciłem ostatnie życie i system zgłupiał.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Października 10, 2021, 19:40:54

Leci rakieta -> dostajesz strzała na mordę -> gra odpala sekwencję game over i wyłącza muzykę -> rakieta wybucha -> robi rozpierdol -> przekraczasz 120 000 -> dostajesz życie -> wskakuje dopiero sekwencja repawnu ->nie ma sekwencji "wznawiania" muzyki.


Pisz do Displaced Gamers, może nam to zanalizuje :D
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Października 12, 2021, 20:44:07
Post pod postem, wiem, wybaczcie, ale nowy materiał poruszam.

na pierwszy ogień idzie TMNT 2 - the arcade game, na bardzo słabojakościowym bootlegu. Trzeba się nagimnastykować, żeby ten cart złapał kontakt. No i jak na chwilę stracił, to mieliśmy taki widok, grając z kumplem:
(http://forum.contrabanda.eu/index.php?action=dlattach;topic=184.0;attach=1594;image)

Tile się, mówiąc brzydko... a nie, nie będę przeklinał. "Ulosowiły się" po prostu nie reprezentowały nic. Za to duszki postaci działały ok, więc szło grać aż umarneliśmy.
Die hard na TV obok odpaliłem, bo chciałem zrobić "Atmosferę salonu gier", coś wciąż gra na drugim ekranie obok :D


Donkey Kong Junior. Najpierw przepiękny błąd graficzny. Podobnie działały stare TV, jak odpaliłeś telegazetę na starym TV i nie łapało sygnału:
https://vimeo.com/630314197

No i tutaj coś ciekawszego, zawiesili się wrogowie:
Co istotne, game over nie zmienił nic - błąd pozostał i występował na poziomach 1 i 4.
Wbrew pozorom nie ułatwiało to bicia rekordów bo:

Nie było jak zrzucać na ziomków owocków.

Na późniejszych poziomach Ośli Kong rzuca kilku dodatkowych czerwonych, a jak Ci wszyscy zablokują dojście do Pauliny na levelu 1, to nie idzie tego przejść.

Jak do tego doszło nie pamiętam, filmiki z lipca.

Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Mejs w Października 12, 2021, 22:24:34
O ten błąd w DK: Junior to podobny efekt do tego który uzyskałem robiąc prosty chamski mikser video. Najprawdopodniej inny sygnał zmieszał się z sygnałem odpowiedzialnym za tło. Tutaj proszę, mieszanie całego sygnału wideo Pegasusa z oscylatorem:


https://youtube.com/shorts/SSVOmQ2yiEc?feature=sha (https://youtube.com/shorts/SSVOmQ2yiEc?feature=share)


Cały czas marzy mi się Pegasus do glitchy, widziałem kilka różnych rozwiązań.


https://youtu.be/kHMf14CHWHI (https://youtu.be/kHMf14CHWHI)



Na tym filmiku możemy zobaczyć jak NES działa jako wizualizator dla syntezatorów, sygnał muzyki puszczony na PCB w odpowiednich miejscach, daje kalejdoskopowe efekty.


https://ninabelojevic.wordpress.com/portfolio/nintendo-circuit-bending/ (https://ninabelojevic.wordpress.com/portfolio/nintendo-circuit-bending/)


Tutaj dużo „czystszy” projekt pani Niny Belojevic. Niesamowicie to wygląda i chętnie przetestowałbym możliwości tego urządzenia na szerszej gamie gier.


https://youtu.be/TuGdrlJH7Q8 (https://youtu.be/TuGdrlJH7Q8)


Tutaj modyfikacja taktowania NESa za pomocą układu LTC1799. Gry i muzykę można przyspieszać, ale co najważniejsze, zwalniać  8)


Wyobraźcie sobie, że to wszystko jest w jednym urządzeniu. Mój plan, który może kiedyś dojdzie do skutku, przewidywał też wdrożenie gniazd i przełączników dla większości PINów w porcie kartridży tak aby użytkownik mógł je wyłączać, podmieniać bądź mieszać sygnały. Takie urządzenie wymagałoby ok. 60 gniazd i przełączników, do pełni szczęścia potrzebna byłaby konsola matka, z wypuszczonymi pinami na zewnątrz, tak aby móc mieszać sygnały z różnych gier.


Jestem przekonany, że jest w pełni wykonalne, a kto nie wierzy niech pierwszy wyciągnie kartridż z konsoli.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Października 12, 2021, 22:48:20
O ten błąd w DK: Junior to podobny efekt do tego który uzyskałem robiąc prosty chamski mikser video. Najprawdopodniej inny sygnał zmieszał się z sygnałem odpowiedzialnym za tło.

Jup, pamiętam o Twoich artystycznych miksach video. Tutaj niestety przypłaciłem to zwiechą gry. Chętnie bym pograł na takiej... planszy :)

Dzięki za projekty, podejrzę.
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: MWK w Października 17, 2021, 14:10:00
Mejs, bardzo to wszystko zacnie się prezentuje (szczególnie ten patent z syntezatorem!) i życzę Ci z całego serca, abyś kiedyś zmontował takiego potwora i zagrał nam na zlocie prawdziwy Creeptune z wizualizacjami na siedmiu telewizorach i laleczce 8)
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Listopada 21, 2021, 23:53:50

Przeglądając materiały własne ze zlotu, znalazłem jeszcze jednego fanta audiowizualnego:
https://vimeo.com/manage/videos/648366560

Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: OsA w Stycznia 14, 2022, 09:14:36
Nie wiem czy to się nadaje, ale grając wczoraj w Lode Runner na krzysiocarcie - zrobiłem dołek i chyba dokładnie w momencie gdy się "odbudował" zrobiłem go ponownie. Skutek tego taki, że już już się nie odbudował, choć fizycznie mur tam był, bo mogłem po tym chodzić.


Po kolejnym "zrobieniu dołka" problem zniknął.


(http://www.contrabanda.eu/upload/hosting/loderunner.jpg)
Tytuł: Odp: Glitche
Wiadomość wysłana przez: Mcin w Stycznia 14, 2022, 20:26:34

Mi się jakiś czas temu udało zglitchować Hebereke... tak, nie wiedziałem co zrobić i próbowałem, biegałem szybko w przód i w tył... aż poziom się zaciął i nie wczytywało dalszej lokalizacji. po prawo, tam gdzie biegnę, powinien być ten "kran".


https://vimeo.com/666112875