NES DOOM [PiPU project]
*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1412
    • www.mwkpegasus.prv.pl
NES DOOM [PiPU project]
« dnia: Czerwca 06, 2020, 20:57:07 »

My tu gadu-gadu, a tam chłopy już DOOMa na NESa zrobili  8)


A tak na serio, to jakiś typek rozkminił, że można podłączyć malinkę bezpośrednio do kości ROM na kartridżu i w jakiś magiczny sposób w locie podawać dane do wyświetlenia bezpośrednio do PPU. Metoda genialna, kwestia jedynie purystów, którzy twierdzą, że "to już nie NES", podczas gdy druga strona twierdzi wręcz przeciwnie, że działa to w bardzo podobny sposób jak wszelkie dopałki na kartridżach, które biorą na siebie ciężar całych operacji a potem to tylko wypluwają aby konsola wyświetliła.


Na deser ZAJEBISTA muza, którą skomponował sam autor tego wynalazku, SZACUN!
>> https://youtu.be/2DVoobPGjaM
>> http://contrabanda.eu/chmura/nesdoom.zip

*

Offline Mcin

  • ***
  • 813
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: NES DOOM [PiPU project]
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 07, 2020, 01:10:18 »
A to nie zadziała mi na ewerdrajwie?  8) Wiadomo, to jest sztuka dla sztuki doceniana tylko przez koneserów, w dooma można wygodniej pograć na milionie innych platform, no ale jednak zrobione całkiem w dechę. Przeszkadza mi trochę grafika, faktycznie wygląda to jak zwykły doom przepuszczony przez jakiś konwerter, jakby podmienili grafiki na takie bardziej... NESowate, wiecie, coś jak w 8-bit shooterze. Szczególnie HUD źle wygląda, interfejs mógłby być o wiele bardziej czytelny.A muza po całości w pytkę.

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: NES DOOM [PiPU project]
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 07, 2020, 10:52:15 »
Doom na SNES także by nie ruszył bez Super FX2 i dodatkowego ram w karcie. Ale z drugiej strony taki Wolfenstein 3D ruszył na "samej" kostce ROM  czyli bez jakiejkolwiek dopałki. Ciężki temat, nie ma złotego środka. Takie Lagnrange Point to także "to już nie NES'owe muzyka" bo leci z jamszki w karcie i to nawet na większego bezczela niż ten cały doom czyli wyjście audo przelatuje przez główne wyjście audio konsoli (to tak jakby rasberka odpaliła wyjście wideo z karta na LCD).

Super projekt, ale ja bym raczej wolał oryginalne produkcje na NES z użyciem tej metody (nowa gra na dopalaczach, której na niczym innym nie będzie heh).  Kto wie może ktoś coś takiego wytworzy.

*

Offline Krisuroku

  • *
  • 562
  • くりすろく
    • Krisuroku Twitch
Odp: NES DOOM [PiPU project]
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 07, 2020, 22:14:45 »
Nic tylko dołożyć do np. MT-777DX RTX 2080 i pykamy w Dooma na Ultra XD
Nie w tym roku! XD