Forum ContraBanda.eu

NIE TYLKO 8 BITÓW => Inne konsole => Wątek zaczęty przez: SebaSan1981 w Maja 05, 2016, 06:48:44

Tytuł: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: SebaSan1981 w Maja 05, 2016, 06:48:44
(http://i545.photobucket.com/albums/hh396/SebaSan1981/SebaSan1981006/super_nintendo_by_rollingtombstone-d4xasco_zpsdtafrpiy.jpg)

Jako że konsola SNES jest kolejnym stadium ewolucji wirtualnej rozrywki i to stadium bardzo udanym, ten topik poświęcony zostanie właśnie jej. Jakie są Wasze wspomnienia związane z SuperNintendo?? Co sądzicie o grach na tą platformę, mieliście jakieś ulubione??
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Maja 05, 2016, 10:12:22
I SebaSan1981 uprzedził mnie z założeniem tematu o SNESie  ;D
Myślę, że to w ogóle jest jedna z mocniejszych pozycji w historii konsol wideo. Gry ze SNESa mają tak przepiękną oprawę wizualną! Muszę powiedzieć, że mnie taka oprawa wizualna chwyta za serce bardziej niż dzisiejsze tytuły w 3D. Dodajmy do tego szeroki wachlarz bardzo dobrych gier oraz ich bardzo przyjemne udźwiękowienie i mamy świetną konsolę, która moim zdaniem w 100% sprostała oczekiwaniom swoich czasów.
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: Dred w Maja 08, 2016, 21:08:59
konsola legenda, szesnastobitowy gigant, niszczący i siłą obliczeniową i paletą kolorów i bajecznie rozbudowanym chipsetem dźwiękowym od Sony wszystkich na rynku. na tyle dobrze sobie radził, że w 1996 roku był w stanie konkurować z 32-bitowcami.

godny spadkobierca spuścizny pozostawionej przez Famicoma.

każdy może na niej znaleźć coś dla siebie z każdego gatunku gier. nawet jeśli są to shmupy, z którymi słabo sobie radził.

a na bezludną wyspę bym wziął Yoshi's Island i F-Zero.
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: PegazusMaster w Maja 08, 2016, 23:11:32
Snes jest dla mnie drugą najważniejszą (jak to brzmi "najważniejszą") konsolą do giercowania po pegazłomie/nesie, oraz pcowych freewarówkach . W jakim sensie ?


Snes rozwinął futurystyczno cyberpunkowe gry akcji jeszcze bardziej. NES robił to bardzo dobrze w BATMAN, SHATTERHAND, POWER BLADE, Gradius 2, Recca, STRIDER itd.
SNES dał mi takie cudowne kolosy jak

Super Metroid (totalne arcydzieło nie nudzi nr1 ever )
Cyber Knight 1,2 (Cyberpunkowe JRPGI arcydzieła)
Megaman X (pierwsza część to arcydzieło atmosfery)
Front Mission ("taktyczna" gierka z konstruowaniem mechów znów genialna atmosfera gry)
FRONT MISSION 2 jak jedynka, ale w formie platformera - cud klimat i muza jak w pierwszej czesci
GRADIUS 3
Ninja Warriors (chodzony beatemup w stylu płaskiego platformera z wyrazistymi animacjami i sylwetkami, oraz dynamiczną muzą)
PHALANX - uwielbiam ten shmup. Unikalna rozgrywka. Najlepiej grało mi się w to na GBA.
R-TYPE 3 - wiadomo
CYBERNATOR
ALIEN 3
TURRICAN 1,2


SNES rozwinął wszelakie gry akcji 2-d na wyższy level intensywności niż dostawałem na NES. Nie zrobił tego tak mocno kozacko jak SEGA GENESIS, ale pokazał kopa wymienionymi przeze mnie tytułami głównie bazując także na świetnie brzmiącej muzyce i możliwości budowania atmosfery przestrzenią dźwięków i rozmiarem lokacji, oraz szeroką gamą kolorów (Mrok i barwność SUPER METROIDA czy MEGAMAN X przykładowo) W zasadzie SNES (a także SEGA) dały mi już maksimum tego co dają gry 2-d. Obecne gry w większości mogą się od nich uczyć. Kontynuując:


SNES ma cudowne gry RPG. Nastawione na treść i poczucie przygody i zżycia z postaciami i ich przygodami. To totalne przeciwieństwo typowych CRPG.
Jest ich bardzo dużo i dużo spolszczono. Bardzo polecam. Bardzo.


FINAL FANTASY 6 (moje ukochane rpg)
CHRONO TRIGGER (cudne)
MARIO RPG (wspaniałe)
Cyber Knight 1 (już wspominałem)
Final Fantasy 4 - świetna fabuła i klimat
Final FAntasy 5 - humor i atmosfera




SNES ma cudownie realistycznie duże sylwetki przez co genialny klimat stworzono w:

CLOCK TOWER - Mój ulubiony horror i przygodówka. Ma klimat niczym japońskie horrory. Niesamowite animacje , kolorostyka, światło, klimat, groza.

ACT RAISER 1,2 (Krzyżówka czegoś pomiędzy namiastką strategii, oraz platformerem. Uwielbiam obie gry. Grasz w nich jako "BÓG", który pomaga uciśnionym rozwijać miasta"
NINJA WARRIORS (ninja beatemup)
Nosferatu (horror + beatemup + zrecznosciowka)
BRUCE LEE - cudownie inspirująca gra sztuk walki inspirowana BRUCEM LEE


Na końcu totalne niszczadła poza kategorią:

Super Mario World (Musisz w to grać)
Super Ninja KUN (Musisz w to grać)
ZELDA


Jeśli chodzi o prędkość:

SUPER MARIO KART  (oraz GBA pociotkę KONAMI KRAZY RACERS)
F-ZERO

Obie gry bardzo polecam.


Ogólnie SEGA I SNES osiągnęły wg. mnie maksimum w dynamicznych grach akcji - platformerach i shmupach. Obecne gry mogą się od tego uczyć, bo cofnęły się niepojęcie w wielu aspektach.  Rewelacja występuje także w JRPG i nowatorskich produkcjach zręcznościowych i wymagających myślenia.
VILLGUST
FLASHBACK
FIREMEN
PILOTWINGS

Ogolnie SNES ma niesamowitą muzykę - świetne ścieżki do słuchania nie tylko w trakcie grania. Podobnie ma to się z grafiką. Arystyczne arcydzieła.


Na bezludną wyspę zabrałbym:

SUPER METROID
SUPER MARIO WORLD
NINJA KUN
FINAL FANTASY VI
CYBER KNIGHT
CHRONO TRIGGER
ZELDA

... wszystko bym zabrał XD
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: Mejs w Maja 31, 2016, 15:06:28
Nie powiem nic odkrywczego, zwracając uwagę na arcydzieło jakim jest Super Metroid. Nie zapomnę nigdy gdy pierwszy raz odpaliłem TO na żywym SNESie, to intro, ten klimat. Nie oderwałem się od Zebes póki jej nie ukończyłem, a potem jeszcze wiele razy wracałem do tej gry. Niedościgniony wzór, późniejsze Metroidy również były bardzo dobre, ale żaden już nie przeskoczył tego ze SNESa. 

W zasadzie SNES (a także SEGA) dały mi już maksimum tego co dają gry 2-d. Obecne gry w większości mogą się od nich uczyć. K

(...)

Ogólnie SEGA I SNES osiągnęły wg. mnie maksimum w dynamicznych grach akcji - platformerach i shmupach.

Neo Geo AES
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: daf w Czerwca 01, 2016, 09:19:54
Ja osobiście nie znam za bardzo gier na SNESa. Dlatego też właśnie jakoś rok temu kupiłem Super Famicoma oraz Everdrive'a na niego, aby trochę tę sytuację zmienić, ale to zapoznawanie się idzie mi raczej topornie...

Chciałbym jednak krótko nawiązać do wspomnianego Super Metroida. Jest to tytuł, który pierwszy raz zobaczyłem dopiero na poprzednim, siódmym FamiCONie, gdy odpaliliśmy go razem z MWK. Od razu zrobił niesamowite wrażenie! Przecież to ma tak gęsty klimat, że czasami aż strach przemierzać te zacienione korytarze. Już sam title screen oraz początkowe cutscenki wryły mnie wtedy w ziemię. Później ponowna eksploracja znanych z jedynki lokacji - świetny motyw. I to wszędobylskie uczucie strachu. Uwielbiam tę grę, chociaż prawie jej jeszcze nie znam.

Próbowałem się bowiem zapoznać później z tą produkcją, nawet trochę czasu przy niej spędziłem. Ale ponieważ czułem mocny niedosyt faktem, że nigdy nie ukończyłem "jedynki" z NESa, zaprzestałem grać. Bez tego trochę głupio zaczynać grać w kolejną część... Ale przede mną jeszcze wiele wieczorów w życiu, kiedyś wszystko nadrobię. ;) Metroid ma świetne uniwersum, które trafia w moje gusta!
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Czerwca 01, 2016, 11:20:25
Muszę tu powiedzieć, że na SNESa wyszła jedna z wspanialszych symulacji piłki kopanej ISS (International Superstar Soccer) - po prostu miód i orzeszki! :)
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: Dred w Czerwca 02, 2016, 01:44:28
uwielbiam SNES-owy port Sensible Soccer. nie grałem w wersję na Amigę czy inne platformy, ale to co uświadczyłem na Największej Konsoli Wojennej maksymalnie mnie przekonało. prosty, arcade'owy styl rozgrywki, bez zbędnego pitolenia się z realistyką, nigdy nie nudzący się motyw muzyczny przygrywający podczas meczy (choć to trwający parę sekund loop) (https://www.youtube.com/watch?v=5Rzx02eVpXI) a do tego wszystko przyprawione szczyptą absurdalnego humoru. polecam zagrać drużynami powymyślanymi przez twórców gry. Sensible wtedy nabiera nieporównywalnie większych rumieńców:3 fanem piłki nożnej nigdy nie byłem (chyba że Kolejorz gra, to wtedy co innego), lecz w takiego Sensibla z chęcią pyknę!

ze sportówek, słyszałem że jedną z najlepszych gier z gatunku hokeja na lodzie jest NHL '94. rzekomo ma być to spowodowane dosyć pokaźną "arcade'owością" rozgrywki. jednak ja nie jestem w stanie tego potwierdzić, zaś ludzie z zagranicznych for o retro (póki tam się udzielałem), nigdy nie potrafili wysnuć rzeczowych argumnetów, dlaczego akurat NHL '94 jest najlepsze, a nie wcześniejsze/późniejsze roczniki.

o ISS Deluxe wiele dobrego słyszałem. grałem kiedyś w jakąś wersję tej gry na budzie arcade w barze nad jeziorem lata temu.
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: MWK w Czerwca 07, 2016, 21:23:18
daf, co prawda to prawda i tak całkowicie z ręką na sercu to mnie również aż korci aby powrócić do niej na dłużej, podczas gdy wszystkie inne tytuły na SNESa, które sobie ostatnimi czasy odświeżyłem tudzież poznałem na nowo, przeleciały i pognały w zapomnienie, tak, również z "kultowym" DOOMem, po którym byłem skrajnie zmęczony i jedyną satysfakcję czerpię tylko z samego faktu, że go ukończyłem. Po drodze wspominam jeszcze jedną z moich najbardziej ulubionych gier arcade "Sunset Riders", która została niemal perfekcyjnie przeportowana.

Tym, którzy jeszcze tego nie widzieli, polecam zapoznać się z "time warpem" kolegi Archona, który dokładnie opisał SNESa oraz jego możliwości jak również popełnił fantastyczny rys historyczny tej konsoli :

>> http://www.youtube.com/watch?v=AMwaYIPmGT8
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: Rascal w Grudnia 20, 2016, 09:00:43
To jest jeden z głównych powodów, dlaczego postanowiłem kupić SNESa, jedna z moich ulubionych turówek, a wiele razy już słyszałem, że najlepsze części wyszły właśnie na SNESa.
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: Zitz w Grudnia 20, 2016, 09:13:11
Cytuj
To jest jeden z głównych powodów, dlaczego postanowiłem kupić SNESa, jedna z moich ulubionych turówek
seria przednia! Ja akurat zagrywałem się w części na PSX (evangelion) i GBA (generał daimos) ale jeśli ktoś lubi klimaty mecha to zabawa jest świetna. Btw mnie na snesie najbardziej urzekła yoshi island. Strasznie infantywna pozycja, ale urokliwa, klimatyczna i przedewszystkim grywalna
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: Dred w Grudnia 20, 2016, 09:52:32
powodów by nabyć SNES-a jest pierdyliard dziewięćset, nawet nie wiem od czego bym musiał zacząć wyliczankę. :D

za SRT na pewno kiedyś się zabiorę. przede wszystkim - mechanika walk jest bardziej w stylu Shining Force/Fire Emblem, co mi duzo bardziej odpowiada. nie moge sie jakos przekonac do tego layoutu z Ogre Battle/FFT/Disgaea'i.
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: Rascal w Grudnia 20, 2016, 10:40:13
powodów by nabyć SNES-a jest pierdyliard dziewięćset, nawet nie wiem od czego bym musiał zacząć wyliczankę. :D
Wiadomo, może inaczej to ujmę - SRT było tym tytułem, który przechyliło szalę na wadze "za" i "przeciw".
Na chwilę obecną moja lista must play:

Akumajou Dracula
Alladin (w końcu zagram w oryginal, choć ten piracki port na NESa tez był całkiem OK).
Battletoads in Battlemaniacs
Contra Spirits
Final Fight 3
Fire Emblem - Seisen no Keifu
Front Mission
Gradius III
Incantation
Hoshi no Kirby 3
Megaman (x)
Ogre Battle
Phalanx
Pitfall - Maya no Daibouken
Rendering Ranger R2
R-Type III
Seiken Densetsu 3
Super Aleste
Super Bomberman 3
Super Robot Taisen EX
Super Robot Taisen Gaiden - Masou Kishin
Super Turrican 1,2
Terranigma
Daikoukai Jidai
No i Mariany.
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: Dred w Grudnia 21, 2016, 03:39:20
co masz na myśli, pisząc "Akumajou Dracula"? Castlevania IV?

dorzucę Ci jeszcze kilka obowiązkowych rodzyneczków, których zabrakło.

Final Fantasy, ofc. a szczególne szósteczka i czwóreczka, walnąłbym je gdzieś w top 5 moich gier życia.
Magical Pop'n i Do-Re-Mi Phantasy, dwa świetne, "bajkowe" i z deczka obscure'owate platforemry.
Dragon Quest V i VI
CHRONO TRIGGER, SUKO!

o, widzę na Twojej liście Turricany. jak będziesz przy kasie (i mówimy tu o na prawdę sporej gotówce), to zainwestuj w Rendering Ranger R2. gra trochę przehajpowana w kręgach retrogamingowych w USA, ale na pewno fajny to shmup/run-and-gun od Rainbow Arts. raz ukończyłem na emu, daję okejkę.

do dzisiaj mnie zastanawia, czemu RRR2 wydano tylko w Japonii. :P logiki w tym nie widzę.

a i jeszcze z  japońskich RPG... MUSOWO Star Ocean i Tales of Phantasia. (siudym, nadal mam Twojego przerobionego kartyżyka z SO :D )

serio zastanawiam się nad "essentialsami", w które trzeba zagrać na SNES-ie... problem jest taki, że to dla mnie temat-rzeka... :D
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: Dred w Grudnia 22, 2016, 23:43:55
podbijam postem pod postem, ale w sumie jest czym. proszę o wybaczenie. :P

Rascal napomknął na Żerańskim o muzyce z gier na SNES-a...
Cytuj
Ja pierdzielę, ale snes ma dźwięk kosmiczny.
do-kła-dnie!

i znowu nie wiem, od czego zacząć... ciekawa sprawa: zauważyliście, że w grach starszej daty niemalże zawsze motywy muzyczne z lokacji zimowych, śnieżnych zawsze się wyróżniały?

https://www.youtube.com/watch?v=5cAii43wOHw <- aż mnie nostalgia wzięła... zwłaszcza, gdy się pomyśli, że od tego momentu minęło niemalże dziesięć lat...

SNES był pierwszą konsolą, którą kupiłem i miałem (sic!), wcześniej tylko PC. w dodatku kupiłem go pod wpływem impulsu. :P gdy zacząłem zbierać, przerażały mnie wysokie ceny jRPG i ich nikła dostępność w języku angielskim na Allegro. w pewnym momencie się przemogłem i kupiłem Secret of Manę (bazując na pochwalnych opiniach ze ScrewAttack) na brytyjskim eBay'u.

jak przyszła w końcu przesyłka i jak w końcu zobaczyłem na telewizorze w naszym rodzinnym salone TO INTRO:

https://www.youtube.com/watch?v=SnsJI4rmoVE

aż ciary poleciały. :D wtedy jeszcze nie dorobiłem się swojego telewizora i ciorałem w Secret of Manę za każdym razem, gdy w domq nie było nikogo. xD

parę miesięcy potem dorobiłem się swojego TV. to nocne cioranie na SNES-ie. :D kompletna cisza, konsola i ja. i nóż włożony w telewizorsk. :P

W KAŻDYM RAZIE. w kontynuacji SoM, Seiken Densetsu 3, dali równie dobrą... nie, zdecydowanie lepszą ścieżkę dźwiękową. :D

https://www.youtube.com/watch?v=bWhXqU5keJA

ła jeja, znowu się rozmarzyłem:3 dobra, to teraz mini przegląd muzyki ze SNES-a:

https://www.youtube.com/watch?v=WG120d1z-fo <- David Wise zawsze czymś niesamowitym potrafił oczarować, a OST-y z Donkey Kong Country 1 i 2 to klasa sama w sobie:)

https://www.youtube.com/watch?v=pFlcDSskmns <- tego słowa nie opiszą :)

https://www.youtube.com/watch?v=UrigcA6oLaA <- o tej grze mi powiedział kwiatek... i fakt, ma w sobie to coś:)

https://www.youtube.com/watch?v=fVN8CA-Ufkk <- a to z kolei jedna z pierwszych gier na SNES-a, które ukończyłem na real hardware. :D

https://www.youtube.com/watch?v=Tq8TV1PqZvw <- a tego to mógłbym słuchać godzinami. jedna z niewielu gier, w trakcie przechodzenia których całkowicie się odcinałem się od świata...

https://www.youtube.com/watch?v=nWmN677EmNU <- idealnie buduje nastrój bajkowości. z resztą, IMO, najlepsza disnejowska platformówka od Capcomu na SNES-a.

https://www.youtube.com/watch?v=di_MnKNDfm0 <- i na koniec demoscenowcy pokazują, co można ze SNES-a wykrzesać, również dźwiękowo.

i jeszcze by wymieniać..
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: Rascal w Czerwca 08, 2017, 14:21:33
Gradius 3
https://www.youtube.com/watch?v=iBynE-ZfOes

Super Aleste
https://www.youtube.com/watch?v=p-2VSFzL0Xw&index=3&list=PL-vD6rIjXrcIMKGCvVq91Q5v1KKZuLWc_

Akumajou Dracula XX / Castlevania Dracula X
https://youtu.be/Jl-mQRV-G3Y?t=147 (a od 5:40 klasyczny motyw <3)

Coś pięknego.
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: Roben w Kwietnia 30, 2018, 00:20:13
Mam pytanie bo kiedyś o to pytałem, czy był jakiś oficjalny dystrybutor SNESa na polski rynek czy snesa mieli ci co mieli wujka ojca madke w rajchu i ściagali do cebulandii?

Moja przygoda ze snesem tak na prawde to zaczeła sie na emulatorach, i tak jak uważam nadal i zdania nie zmienię, najlepsze co ta konsola doznała to Megaman X, X2 i X3, to są pierdolone arcydzieła, nie wliczajac castlevanii.
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: żur0 w Maja 29, 2018, 08:58:17

Wczoraj z półtorej godziny pograłem i to jest coś pięknego, totalne poczucie prędkości!
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: sdm w Lutego 27, 2024, 15:48:14
Cudowna maszyna :) Kiedyś miałem w zestawie GameDoctor SF6 czyli copierem. Pamiętam za ile opylona była na Allegro - 299zł w zestawie z prawie nowym SNES  ;D

(https://i.postimg.cc/3NxJ2z3L/gamedoctor.jpg)

Pierwszą styczność miałem gdzieś w drugiej połowie lat 90 - miałem pożyczaną od kolegi, który miał rodzinę w Niemczech - wcześniej tylko jakieś zazdrosne zerkanie na artykuły w gazetach ;)

Masę najlepszych JRPG pokończyłem na konsoli, a nawet takie, które nie były dostępne poza Japonią bo gdy tylko pojawiły się translacje ENG to już miałem możliwość odpalania tych ROM'ów na konsoli.

Grafika i Muzyka do dziś zestarzała się świetnie!
Tytuł: Odp: SuperNintendo/SNES/SuperFamicom
Wiadomość wysłana przez: Preki w Lutego 27, 2024, 17:03:26
Za pomocą takiego oto wynalazku można było pograć także w pirackie homebrewy, z czego niewątpliwie "najsłynniejszym" jest gra-prowokacja, a mianowicie Hong Kong '97.