Newsy z demosceny NES/Famicom
*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #165 dnia: Maja 02, 2021, 15:51:56 »
Axi0maT dodatkowo jako jedyny napisał swoją grę w NES C. Nie wiem czy w PL ktoś tego używał.
« Ostatnia zmiana: Maja 02, 2021, 16:53:56 wysłana przez sdm »

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #166 dnia: Maja 02, 2021, 16:11:53 »
Dzięki za info sdm... Ale jednak spod Twojej ręki najwięcej produkcji w PL wyszło... I zawsze są to ciekawe, grywalne tytuły... Co jakiś czas odwiedzam Twoje konto na YouTube i np. koło pełnej wersji Alien Isolation by sdm nie mógł bym przejść obojętnie... A Kazikowi nieustannie kibicuję! ;) Pozdro!

*

Offline żur0

  • Administrator
  • *****
  • 960
  • Piszcie posty Kamraci Pegasusa!
    • Contrabanda. O Retro. Po Bandzie.
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #167 dnia: Maja 03, 2021, 10:28:31 »
Ja ubolewam, że w całej tej masie nowych gier, nie ma nic co by było jakąś ścigałką dobrą. Same platformery, metroidvanie itd. To co tu podrzucał Mcin jest słabe i nawet nie leżało obok dobrej gry wyścigowej na NESa. To sterowanie, caly ten klatkaż, Panowie nie czarujmy rzeczywistości.

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #168 dnia: Maja 03, 2021, 11:12:32 »
żur0, faktycznie mało ścigałek teraz powstaje... Generalnie gier sportowych... Myślę, że jest ich sporo na NESa, a nie dają one twórcom możliwości przedstawienia jakiejś historii, scenariusza... Historii może być niezliczoną ilość, zależna od wyobraźni twórcy... Platformówki dają możliwość wyrażenia siebie... Opowiedzenia historii... Dlatego ja sam raczej pozostanę przy platformówkach. Po prostu lubię ten typ gier. A nie wyobrażam sobie hobbystycznie zmuszać się do tworzenia czegoś, w czym się nie gustuje... Tak to widzę... Stąd pewnie za dużo tego nie powstaje... ;)

*

Offline Preki

  • **
  • 431
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #169 dnia: Maja 03, 2021, 13:27:20 »
Prawdę mówiąc, do wielu gatunków idzie wcisnąć fabułę,  nawet bez potrzeby używania dużej ilości tekstu. A platformówki przedstawiające jakąś historię, zwłaszcza w ostatnich latach, są dość popularne. Do tego nie bez powodu, obok shooterów wszelkiej maści jest to najpopularniejszy gatunek na 8-bitowym Nintendo, więc wybór jak najbardziej na miejscu.

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #170 dnia: Maja 05, 2021, 13:46:33 »

*

Offline Krisuroku

  • *
  • 562
  • くりすろく
    • Krisuroku Twitch
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #171 dnia: Maja 05, 2021, 16:42:03 »
Miałem cynk z pierwszej ręki ;) Nawet ograłem ten poziom Galaxy Man :)
Nie w tym roku! XD

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #172 dnia: Maja 10, 2021, 00:41:05 »
Taka ciekawostka, wykopalisko ze sterty różnych moich "konceptów" gier.
Projekt od 2019 stoi w miejscu bo nie mam na niego pomysłu - spontanicznie ostatnio wykonane jedynie nieco poprawek kodu.
Inspiracja poziomy Shadow Tribe z Lemmings 2 - uwielbiam ten etap.

Demko silnika można poskakać nic więcej (mechanika posiada podwójny skok btw).

https://dl.dropboxusercontent.com/s/7afpbk0hn1z7db5/lemming_sotl.nes

« Ostatnia zmiana: Maja 10, 2021, 01:35:43 wysłana przez sdm »

*

Offline Duobix

  • **
  • 190
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #173 dnia: Maja 10, 2021, 13:41:11 »
Projekt od 2019 stoi w miejscu bo nie mam na niego pomysłu - spontanicznie ostatnio wykonane jedynie nieco poprawek kodu.
Skoro lemingi, to może dorzuć spawnowanie autonomicznie idącego leminga od miejsca w którym stoisz w stronę w którą byłeś zwrócony?

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #174 dnia: Maja 10, 2021, 19:12:28 »
To bardziej platformowa wariacja poziomów The Shadow i samych Lemmings. Bez klasycznej mechaniki Lemmingów. ;)

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #175 dnia: Maja 10, 2021, 22:18:28 »
Dzięki za ten fajny koncept-demo. Przede wszystkim podoba mi się styl Lemmings. Same Lemingi bardzo lubię, zdarza mi się  grać w Lemingi godzinami i mi się nie nudzi... ;)

Podoba mi się również dobór barw, co samo w sobie tworzy świetny klimat wieczorowej pory. Super!
No i nabijanie sobie guza o niski sufit nad głową jest kapitalne ;) I fajnie że to zatrzymuje bohatera i tracisz czas, bo mam pewien pomysł...

Jest to na razie koncept, ale przydał by się cel, typu... Lemingi muszą przeżyć... A tutaj skoro jest to Shadow of the... mógłbyś dodać coś w stylu np. latarni olejnych, które przygasają i bohater musi minimalna ilość podtrzymać zapalone do np rana... Timer odlicz czas. Jak Ci się uda, przechodzisz dalej i nabijasz score w zależności od ilości utrzymanych zapalonych latarnii. I tak biegasz po nocnym labiryncie... Gwarantuję, że dobrze to rozpracować i masz gierkę która pochłonie gracza na godziny... Taki pomysł... ;)

Koncept jest świetny, perspektywistyczny, ma klimat i mi się podoba  :)

*

Offline sdm

  • **
  • 182
« Ostatnia zmiana: Czerwca 03, 2021, 14:21:42 wysłana przez sdm »

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #177 dnia: Lipca 31, 2021, 13:54:42 »
Zapowiada się niezle ten Zeldoklon:

https://atarath.itch.io/light-from-within

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 01, 2021, 11:48:38 wysłana przez sdm »

*

Offline Mcin

  • ***
  • 813
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #178 dnia: Sierpnia 03, 2021, 20:55:51 »
Wychodzi na to, że F-Theta i ta druga gra o bzykającym się rodzeństwie już wyszły, mamy pierwsze tweeety od zadowolonych japońców:
https://twitter.com/Misoni0514/status/1418468732972634113
Romu nie widzę, ale będe śledził.

PS jakby ktoś z moderacji mógł wydzielić watek o F-Θ albo o grach tego pana jako takich, będe wdzięczny. trochę postów jest w historii, szkoda, żeby znikneły w zalewie.

*

Offline Duobix

  • **
  • 190
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #179 dnia: Września 05, 2021, 18:24:07 »
Wyszło coś w stylu bardzo prostego painta gdzie rysuje się za pomocą tile'i:
https://hundredrabbits.itch.io/nespaint