Newsy z demosceny NES/Famicom
*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1326
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #120 dnia: Stycznia 25, 2021, 22:58:42 »


Ja jeszcze czekam na jeden tytuł. Gra będzie się nazywała Halcyon i będzie to (podobno) prawdziwa metroidvania, połączenie Metroida i Blaster Master (szczególnie ta druga gra wniosła pewien charakterystyczny element). Produkcja koderska "Bite The Chili" oraz graficzna "FrankenGraphics" czyli tych, którzy narysowali omawiane niedawno na forum Project Blue oraz pięknie przygotowują Project Borscht. Poniżej garść info:

>> https://www.bitethechili.com/halcyon/


*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #121 dnia: Stycznia 26, 2021, 13:05:16 »
Fajnie to wygląda, Blaster Master bardzo lubię szczególnie za taki eksploracyjny klimat odkrywania mapy i łazik... Z tego co widzę to w Halcyon będzie podobnie... Do tego mocny sci-fi klimat... Jeśli "Frankengraphics" odpowiada za tła i grafiki to można się spodziewać na prawdę dopracowanej produkcji. Czekamy na sfinalizowanie projektu. Dzięki za to info.

*

Offline sdm

  • **
  • 159
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #122 dnia: Stycznia 26, 2021, 13:32:39 »
Zacny projekt. Ciekawe jak z progresem bo na stronie pisali o poznym 2020. Moze Covid cos namieszal.

No i na koniec pytanie o Keystone Kapers - czy będziesz kontynuował projekt? (zatrzymał się z tego co wiem na v.0.13a i kuniec... a szkoda, bo doskonale się zapowiada)

Jeszcze wracajac do pytania:  Robiac tego KK na NES, jednoczesnie bawilem sie w pewien "miszmasz" owej gry z Montezuma Revenege - roboczo nazwana "Kapitan Sowa na tropie". Na razie wstepnie ogarniety silnik sobie lezy, a czy wroce do KK i Sowy to raczej pewna sprawa.

https://dl.dropboxusercontent.com/s/eww9me21rlw5hi7/kapitan_sowa.nes (MMC3)
https://dl.dropboxusercontent.com/s/fule8wsxychv5kh/kapitan_sowa_mmc1.nes (MMC1)

Wczesniak ROM do potestowania, ekrany oczywiscie zrobione jedynie do testow wiec prosze nie doszukiwac sie sensu. Ogolnie podobnie jak w Montezuma, klucz otwiera drzwi, mieczyk umozliwia zabicie przeciwnika (tu zamiast mieczyka jest "cos", ale pewnie bedzie to grafika "pałki" policyjnej).



Filmik - dodane kilka zmian ostatnio:

« Ostatnia zmiana: Lutego 08, 2021, 07:20:43 wysłana przez sdm »

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #123 dnia: Stycznia 27, 2021, 13:30:35 »
Mam pozytywne odczucia po obejrzeniu filmiku... Muszę zagrać... Fizyka gry i zasady przypominają mi trochę te z pierwszej części gry Spelunker. Bardzo fajnie. Do tego postacie znane z Atari na plus... Stworzyć do tego fajna historię i mamy kolejną ciekawą grę od sdm. Szacun.

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1326
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #124 dnia: Stycznia 27, 2021, 20:44:27 »
No bardzo zacnie Panie Siudym, chętnie bym zagrał w taki port Montezumy na NES, w zasadzie, to jak się nad tym dłużej zastanowić, to dziwi mnie, że nikt (jeszcze) nie wpadł na port takich klasyków jak Ty robisz. Przecież to nie są skomplikowane gry, a taka kompilacja "ATARI CLASSICS" na kartridżu NES/Famicom/Pegasus to były strzał w dziesiątkę! Czyli co, Czyli co, Czyli co, zakładamy kickstartera? ;-) Może jak chłop przytuli 100K to się wreszcie porządnie za te robote chyci, A NIE!  :-X

Co do samej gry, to jest tam jeszcze tyle do poprawienia, że nawet nie zaczynam pisać  8)

Kapitan Sowa, HAHAHA! To może od razu Sierżant Bagieta i hooy?

*

Offline sdm

  • **
  • 159
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #125 dnia: Stycznia 29, 2021, 14:46:52 »
Gra ma byc mozliwie najbardziej prosta, po Kazik'u widze ile roboty jest aby te pierdolniki ozdobniki nawsadzac. Co do poprawek to w sumie wiekszosc rzeczy jest gotowa, musze dodac glownie:

- przelaczanie bankow CHR ROM aby animowac grafiki no. ogien czy krecace sie platformy (na razie mam graficzki L i R na nich)
- dodanie znikajacych platform i tych pionowych zabijajacych
- dodanie skaczacych przeciwnikow
- oraz wiele drobnych zmian, ktore obecnie nie wystepuja bo to dem jako test mechanik na razie

Natomiast wiekszosc najwazniejszych reczy juz jest i jak cos piszcie czy jakiegos buga nie przegapilem.
Demko jest obecnie 0.05 versja, bo kilka poprawek dodalem.
Jeden blad ktory moze wykryjecie to na ekranie gdzie spadamy w dol mozna skoczyc na line i gracz nie zlapie sie - to jest akurat nie blad ale pewne drobne ograniczenie, ktore musze brac pod uwage stawiajac liny na ekranie. No i jak spadamy w dol i zginiemy to checkpoint jest w miejscu przejscia miedzy ekranami, wiec wznowienie gry spowoduja opadanie non stop (jak w jet set willy) - takich miejsc finalnie nie bedzie bo i Montezuma ich nie miala (pomijajac koncowe ekrany gdzie opadalismy w dol).

Nie bedzie pochodni jak w Montezuma, ale beda ciemne lokacje gdzie na pamiec trzeba lazic.

Drewniane skakanie musi zostac - "It's not a bug, it's a feature!" :)

« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2021, 15:02:58 wysłana przez sdm »

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #126 dnia: Stycznia 29, 2021, 21:19:18 »
Twórca portu Indivisible na NESa, Kasumi, podzielił się swoimi planami na przyszłość, czyli chęci stworzenia gry w klimacie horroru na NESa. Pracę już się rozpoczęły, a Kasumi w swoim artykule krok po kroku opisuje, jak wygląda jego praca nad powstająca grą... Bardzo ciekawy tekst, poniżej przesyłam link:

https://www.patreon.com/posts/creating-spooky-43829697

Oby projekt został sfinalizowaniy. Miłej lektury!

*

Offline sdm

  • **
  • 159
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #127 dnia: Lutego 02, 2021, 20:32:27 »
Wiekszosc mechanik gotowa, mozliwe finalnie bedzie postac z Montezumy, zobaczy sie.


*

Offline sdm

  • **
  • 159
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #128 dnia: Lutego 17, 2021, 14:42:07 »
Kazik bedzie mial pradwopodobnie przebudowana grafike wody, bedzie efekt ala przezroczystosc:

Trzeba ustawic film na 720/60 inaczej YT nie wyswietli poprawnie efektu (w opisie jest ROM) - Jak sie to widzi?


Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #129 dnia: Lutego 17, 2021, 17:34:57 »
Super to wygląda, ale bałbym się ataku epilepsji po dłuższej rozgrywce. Nieprzyjemnie drży ten obraz. Może na CRTku wyglądałoby to płynniej, ale na ekranie smartfona mam wrażenie drżenia.

*

Offline daf

  • *****
  • 1626
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #130 dnia: Lutego 18, 2021, 08:36:41 »
Straszne migotanie...

*

Offline sdm

  • **
  • 159
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #131 dnia: Lutego 18, 2021, 10:29:41 »
Jest przeplot, na filmiku czy emu moze migotac bo ekrany maja rozny refresh. Niestety pewne efekty tylko CRT. Na NES nie widzialem takiego zastosowania efektu, ale juz pewne gry na SMD widywalem aby uzyskac przezroczystosc, bo tam nie bylo tego efektu prawdziwego jak w SNES.

W nowej grze na SMD zastosowano dokladnie to samo dla przezroczystych barierek w tle dokladnie od 10:03

http://www.youtube.com/watch?v=cmJNCi5tvec&t=10m3s

« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2021, 10:42:33 wysłana przez sdm »

*

Offline Mcin

  • ***
  • 672
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #132 dnia: Lutego 18, 2021, 20:22:55 »
Chopaki mają rację, na emu nie idzie cieszyć się tym efektem. Można pobawić się filtrami, żeby działało, ale to na jedną grę... nie warto.
Na razie Famiś w pudełku, jak będę odpalał na CRT to dam znać jak efekty.

*

Offline sdm

  • **
  • 159
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #133 dnia: Lutego 18, 2021, 20:51:01 »
Na dole po srodku woda jest inna niz pozostale, ktore maja szachownice - srodkowa ma przeplot na liniach poziomych (fajniej wyglada ruch w tej wodzie, bo jakby zalamanie grafiki generuje). Nawet filmik na YT skaszanil wszystko, bo druga klatka wody jest brazowa a nie niebieska. :)

Tu podobne rozwiazania byly na SMD:

https://www.youtube.com/watch?v=x0weL5XDpPs&t=424s

TEST NA CRT:

Szachownica ma dziwna mozaike, wydaje sie lepiej wyglada przeplot na liniach poziomych. Ze wzgledu, ze CRT migocze tak czy siak to przeplot na wodzie nie kuje w oko:

« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2021, 13:46:19 wysłana przez sdm »

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #134 dnia: Marca 24, 2021, 19:12:07 »
Powstaje świetna gra w klimatach graffiti, hip-hop... ZDEY The Game. Wygląda to bardzo obiecująco. Poniżej film:


Przesyłam stronę projektu z opisem:

https://www.kisskissbankbank.com/en/projects/zdey-the-game?fbclid=IwAR3UN2h2otQeI3JzGfs6vHil7UINJu-zaCFYQ9Co_cfEhHiztOJgUjiqy9Y

Czekam ;)