Newsy z demosceny NES/Famicom
*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #105 dnia: Grudnia 15, 2020, 00:40:55 »
Prosta jak budowa cepa gra - nazwa wymyślona w kilka sekund "KUKU-RUKU" (miało być "STEFAN BROS" ale bez brata nie pasowało). Grafa z Magical Taruruuto-Kun + Moje modyfikacje.

ROM'AN:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/qcqed99s371u99y/playfgametest.nes

GamePlay:

A - skakanie
B - strzelanie + D-PAD sterowanie kierunek w jakim strzelamy



Mapa gry:



Pierwszy raz użyłem programu NES Screen Tool.... Wcześniej męczyłem się archaicznymi edytorami ekranu dla NES, w których narysowanie mapki było koszmarem....

« Ostatnia zmiana: Stycznia 10, 2021, 21:22:54 wysłana przez sdm »

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1412
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #106 dnia: Grudnia 16, 2020, 21:08:59 »
I takie produkcje szanuje Siudym - zajebista gra moje Gratulacje!  8)

P.S.:: Pamiętam jak zażerałem się tymi syfskimi wafelkami, miałem "klaser" do zbierania najklejek, no ale nic lepszego wtedy w kraju nie było, więc i gówno w pseudoczekoladzie było do zjedzenia ;-)

*

Offline OsA

  • ***
  • 587
    • #58OsA
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #107 dnia: Grudnia 16, 2020, 21:52:43 »
Jako ciekawostka dodam, że ten wafelek powrócił po latach i chyba nawet teraz da się go kupić w jakimś markecie (kiedyś byłw kauflandzie, a potem w tesco). Nadal dołączana jest naklejka, a smak... chyba się trochę zmienił, ale nadal bez szału.


A gra wydaje się miodna. Więcej napiszę jak już trochę pogram ;]
Nie wiedzieliśmy, że tworzymy wspomnienia. Po prostu dobrze się bawiliśmy.

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #108 dnia: Grudnia 16, 2020, 22:35:18 »
Dokładnie.  Rok temu były w Sklepach sieci "Gama".  Ale ostatnio jakoś tydzień temu już nie widziałem. Smak podobny bo od razu w głowie odrodziły się wspomnienia :)

*

Offline Mcin

  • ***
  • 815
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #109 dnia: Grudnia 18, 2020, 22:24:40 »
Potencjalni sponsorzy 14 zlotu? :)

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #110 dnia: Grudnia 23, 2020, 19:57:39 »
NES Screen Tool uprzyjemni takze prace nad ta gra:

Ostatnio sklecone update - ROM do testow dla chetnych:

https://dl.dropboxusercontent.com/s/hjzjs9tgn76s0og/platform_maze_game_test.nes

I tak masa roboty jeszcze :)

« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2020, 12:26:36 wysłana przez sdm »

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #111 dnia: Grudnia 23, 2020, 20:14:35 »
Ja oczywiscie czekam na roma ;)

*

Offline YERZMYEY

  • **
  • 291
  • 8-BIT MUSIC: http://yerzmyey.i-demo.pl/
    • Yerzmyey - 8-BIT MUSIC
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #112 dnia: Grudnia 29, 2020, 12:54:30 »
Woooooooo, piekne te gry!! =8-0

To ten "NES Screen Tool" jest bazą, czy kodujecie to jakoś, czy co?

Fantastycznie wygląda. Muszę w domu pograć!
8-BIT & 16-bit MUSIC:
http://yerzmyey.i-demo.pl/

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #113 dnia: Grudnia 29, 2020, 14:02:24 »
To edytor ekranu, czyli NameTable + edycja grafiki CHR. Ogólnie to tylko pomaga mi układać TILESY z CHR (kafelki) na ekranie aby poskładać poziom. Sa inne programy, ale np. ja używałem takiego, który nie miał nawet copy/paste i przenosiłem jak dureń każdy tiles osobno na ekran. Można też poskładać wszystkie ekrany w jedno i sobie edytować całą mapę. Wcześniej musiałem za każdym razem otwierać każdy ekran osobno.

Tylko to. Reszta to oczywiście czysty asembler. NST pomaga wygodnie zaprojektować mapkę. To nie jest jakaś nowość ale stary program, tylko ja jak mamut męczyłem się archaicznymi metodami rysować poziom.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 29, 2020, 14:12:06 wysłana przez sdm »

*

Offline YERZMYEY

  • **
  • 291
  • 8-BIT MUSIC: http://yerzmyey.i-demo.pl/
    • Yerzmyey - 8-BIT MUSIC
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #114 dnia: Grudnia 30, 2020, 10:43:57 »
Tylko to. Reszta to oczywiście czysty asembler.

Zajebiste, podziwiam.

Beudeu grau w teu greu.
8-BIT & 16-bit MUSIC:
http://yerzmyey.i-demo.pl/

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #115 dnia: Stycznia 10, 2021, 15:16:16 »
Większość mapy gotowa, ale wymaga potestowania - może wynajdą się jakieś bugi itd.
Wyszedł dosyć otwarty świat i ciężko jest to ogarnąć sensownie aby mechanika klucze/drzwi miała ręce i nogi.

Aktualna wersja:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/hjzjs9tgn76s0og/platform_maze_game_test.nes

Mapa:
https://i.postimg.cc/cJ2RxQqR/Kazik-Mapa-2048px.jpg

Pierwsza wersja - jako ciekawostka :
https://dl.dropboxusercontent.com/s/4h374143jbje8rs/kazik_old.nes

« Ostatnia zmiana: Stycznia 12, 2021, 19:45:05 wysłana przez sdm »

*

Offline MWK

  • Asystent Administratora
  • *****
  • 1412
    • www.mwkpegasus.prv.pl
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #116 dnia: Stycznia 11, 2021, 01:06:10 »
Gra wygląda BAJECZNIE Siudym, tylko dlaczego jest taka trudna? 8)
W zasadzie oprócz skakania, do którego trzeba się przyzwyczaić, to mam tylko jedno zastrzeżenie - to strzelanie jest megawkurwiające ;-)

btw. ja pierwszą wersję Kazika mam 0.15, a Ty w pliku podałeś 0.18 :-)

No i na koniec pytanie o Keystone Kapers - czy będziesz kontynuował projekt? (zatrzymał się z tego co wiem na v.0.13a i kuniec... a szkoda, bo doskonale się zapowiada)

*

Offline sdm

  • **
  • 182
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #117 dnia: Stycznia 11, 2021, 09:47:07 »
Czy ja wiem :) Przeciez to takie samo strzelanie jak w Hudson Hawk tylko tam mozna z piachy walnac dodatkowo. ;) Chcialem jakos specyficznie to zrobic zamiast klasycznego mieczyka czy strzelania po lini prostej.

Jest trudna, ale wez pod uwage, ze kazdy stworek zabity i zebrany item zostaje zapamietany. Robiac loadgame mamy to juz zaliczone, wiec realnie jest bardzo latwa :)

Jeszcze sporo sie zmieni, mam w planach dodac nowych przeciwnikow np. Komar, Nietoperz, Pajaki, tylko jakos nie moge ogarnac ladnie. Udalo sie jakos dodatkowo rybe zrobic, sporo kombinowalem aby w miare to wygladalo. No i muza jest ciagle z innej gry.

KK zwyczajnie mialem przerwe, potem wrocilem do innych demek i tak jakos wyszlo. Oczywiscie zabiore sie, ale u mnie to musi przyjsc wena  :D

btw. ja pierwszą wersję Kazika mam 0.15, a Ty w pliku podałeś 0.18 :-)

To ja przebijam :) Pierwsze trzy wersje:

Kazik Old 1 (poczatek 2019)
https://dl.dropboxusercontent.com/s/ca91i4ev514mwat/kazik_pre1.nes

Kazik Old 2 (maj 2019)
https://dl.dropboxusercontent.com/s/bpehrvpnhcklypn/kazik_pre2.nes

Kazik Old 3 (lipiec 2019)
https://dl.dropboxusercontent.com/s/d3k8jwg8ofivmcb/kazik_pre3.nes
« Ostatnia zmiana: Stycznia 11, 2021, 14:47:15 wysłana przez sdm »

*

Offline Mcin

  • ***
  • 815
  • أَلْقُنْتْرابَنْديطا
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #118 dnia: Stycznia 12, 2021, 20:21:17 »
Ja czekam na więcej Plush in a Twisted World... Może zrobimy małą ankietę, na którą produkcję najbardziej czekają fani :D

*

Offline lubone

  • **
  • 272
Odp: Newsy z demosceny NES/Famicom
« Odpowiedź #119 dnia: Stycznia 12, 2021, 21:24:54 »
Ja faktycznie czekam na KAZIKA, wersję ostateczną. Od początku jak testowałem demko ta gra wywarła na mnie duże wrażenie, ma ogromny potencjał, fajna historię, ładną oprawę graficzną, jest trudna i wciągająca... Ja bym ją widział na konkursie gier homebrew... Tam sporo z tych gier konkursowych KAZIKOWI do pięt nie sięga :P

No i czekam jeszcze na Full Quiet od Retrotaiment Games... I każdą produkcję od Morphcat  Games... Dla mnie to co oni robią jest po prostu perfekcyjne.