Dla mnie to profanacja klasycznego DOOM1,2,Final. Tyle.
Gram w doom od jego premiery i kuja mnie w oczy jakiekolwiek "udziwniacze" tych gier, Brutal Doom jest na ich czele. Trawie jedynie wyzsza rozdzialke niz 320x200, reszta musi byc bez zmian (wole tez muze OPLx, ale ostatecznie GUS moze byc. https://www.youtube.com/watch?v=uo51kLdNkoQ)
Przynajmniej raz do roku siadam przed D1,2,Final i koncze je sobie. Mam jakies zboczenie pod tym wzgledem, zwyczajnie musze to raz do roku zrobic tak mi to lazi po glowie.
Tak z ciekawosci - jesli ten B.Doom to bijacy 99% najlepszych FPS na rynku, to jakie gry mieszcza sie w tym 1% bycia lepszymi od B.D?
Wydaje mi się, że w Twoim wypadku trochę zagrał sentyment do oryginału, ale czy sentyment sprawia, ze np: częściej sięgasz do DOOM 2 niż do innych FPS ? W moim wypadku DOOM2 zaczął więcej znaczyć od premiery tego właśnie moda.
Sam twórca DOOM - John Carmack - przyznał, że gdyby w tamtym czasie posiadał takie możliwości sprzętowe jakie posiadają obecne komputery - jego gra tak właśnie by wyglądała - pełna gore, intensywnych animacji, bardziej dynamiczna, intensywna. Dla mnie wystarczającym wyznacznikiem przewagi tej gry nad pozostałymi z gatunku jest fakt, że kiedy szukam naprawdę intensywnej rozgrywki FPS godnej moich oczekiwań - ogromnej grywalności i gęstej jatki - to pierwsze głównie co przychodzi mi do głowy to BD i naprawdę - żaden fps - ,w którego grałem - a grałem w wiele - nie daje mi tyle grywalności, szybkości, intensywności - za jednym razem - nawet oryginalny PAINKILLER.
BRUTAL DOOM jest również inspiracją dla DOOMA 4 - co przedstawia dobrze ten filmik.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=CQpxDFExwhUCóż FPS dzielę na co najmniej 4 kategorie.
1 FPS - z masą elementów RPG mocno uwypuklonych do końca gry, w których rozgrywka jest prowadzona także wieloma dialogami i istotną linią fabularną - tu prym wiodą Deus EX1, ORAZ na drugim miejscu System Shock 2, który jest pośrednio tym rodzajem FPS, a czymś opartym na złożonej i specyficznej mechanice.
2 FPS - nastawione na czystą akcję i klimat - Half Life 2 , Unreal 1, Duke Nukem 3-d, Brutal Doom, Painkiller, Alien Vs Predator ETC.
MULTI - Unreal Tournament
3 FPS - nastawione na totalny realizm czy autentyczność i dla mnie tu prym wiodą - Operation Flashpoint COLD WAR CRISIS, Swat 4, SWAT3 i Project IGI 2
4 FPS - nastawione na otwarty świat mniej lub bardziej udające inne gatunki- w takie gierki nie gram. Nie satysfakcjonują mnie od strony rozgrywki - za małe współczynniki intensywnej rozgrywki - aka mięcha. Za dużo oglądania - za mało grania.
Brutal DOOM zaliczam do FPSÓw nastawionych na czystą i intensywną rozgrywkę czyli do rodzaju FPSów nastawionych na samą grywalność uzyskaną poprzez intensywną akcję. W tej kategorii FPS zdecydowanie to jest gra pierwszoligowa.
Popieram poprawkę dot ocen. Poza tym gdyby ktoś to mógł przepuścić przez jakiś filtr anty powtorzeniowy i pro-logiczny to całkiem dobrze by sie to czytało.
Sa jednak calkiem zbedne akapity ktore rozumniem (przeciaganie plikow) oraz takie ktorych nie rozumiem (poziom trudności po raz n-ty).
PS: Ogólnie wiele trudu zawsze muszę włożyć żeby przeczytac co piszesz.
Zmieniłem pierwszy post całkowicie i napisałem od nowa aczkolwiek ciut wolniej niż za ostatnim razem oddając się ułamkom chwil na przemyślenia. Raczej przyjemniej powinno się to czytać (m.innymi rażące powtórki usunięte)
Ciekawa skala oceniania... znaczy brak absolutnie żadnej skali. Ten system nie daje żadnego obrazu jak bardzo wysoko cenisz dany tytuł. Kiedy Brutal Doom to 20/10, a Megaman X jakiś tam to tylko 15/10, to wygląda on w przy ocenie Dooma jak crap. Proponuje albo nie używac systemu oceniania punktowego, albo sztywnego trzymania sie danej skali...
Faktycznie mój sposób oceniania może wydawać się bardzo dziwny, ale myślę, że relatywnie odnosząc się do ocen gier, które przyznaje gierkom - będzie można z czasem wywnioskować jak działa moja technika gier oceny i dlaczego niektóre gry wg. mnie zasługują na więcej niż 10.